⁠⁣لطیفه‌های زیر خاکی منتشر شد

دو جلد دیگر از کتاب «لطیفه‌های زیر خاکی» توسط انتشارات مدرسه منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز از انتشارات مدرسه، «لطیفه‌های طرب‌انگیز» از بوستان و گلستان سعدی شیرازی و «لطیفه‌های عرفانی» از تذکرة الاولیاء فریدالدین عطار نیشابوری توسط علیرضا لبش بازنویسی شده و تصویرگری آن بر عهده رضا مکتبی است.

علیرضا لبش در مورد این کتاب‌ها گفت: «این دو جلد کتاب از مجموعه پنج جلدی لطیفه‌های زیر خاکی است که جلد اول آن با نام «لطیفه‌های دلگشا» که مربوط به عبید زاکانی بود. دو جلد بعدی یکی «لطیفه های طرب انگیز» است که مربوط به سعدی است. لطیفه‌هایی از بوستان و گلستان که برای نوجوان جذاب است را انتخاب و آن‌ها را بازنویسی کردم. «لطیفه‌های عرفانی» را هم از تذکرة الاولیاء جمع‌آوری کردم. دو جلد دیگر از این مجموعه پنج جلدی در دست تصویرسازی است. همه این لطیفه‌ها به معنای جوک نیست که با خواندنشان بخندیم. برخی این گونه‌اند و برخی هم نکات طنزآمیز را بیان می‌کنند. در جمع‌آوری این لطیفه‌ها بیشتر به بحث طنز پرداختم تا خود جوک‌وارگی قصه‌ها».

دبیر گروه طنز انتشارات مدرسه در مورد شکل گیری این کتاب‌ها عنوان کرد:« واقعیتش این است که در دنیای امروز که فضای مجازی خیلی فعال شده است و لطیفه‌‌های کوتاه خیلی پخش می‌شود با خودم فکر کردم ادبیات کهن ما پراز داستان‌ها، نکته‌ها و لطیفه‌های کوتاه است که به زبان امروز می‌تواند نوشته و در یک کتابی جمع‌آوری شود تا در دسترس نوجوانان قرار بگیرد، و اگر خواستند انتشار دهند از این منبع استفاده کنند. منبعی که دور نیست و مخاطب را به اشتباه نمی‌اندازد. در فضای مجازی خیلی از این مطالب را به اسم های مختلف و مطالب اشتباه می بینیم و این اشتباهات پخش و باز نشر می‌‌شود، و نوجوانان گاهی به اشتباه می‌افتند و از فرهنگ خود‌شان دور می‌شوند».

دو جلد از لطیفه‌های زیر خاکی با عنوان «لطیفه‌های طرب انگیز» و«لطیفه‌های عرفانی» هر کدام با تیراژ 1000 نسخه در اختیار مخاطبان است.

502

کد خبر: 876636

وب گردی

وب گردی