«سفر هدایت به هندوستان» کتاب شد

«هدایت در هند» اثر ندیم اختر به همت نشر چشمه با رویکردی تازه به دوره ای از زندگی صادق هدایت می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، سفر هدایت به هند، یکی از مهمترین فصول زندگی او را رقم زده است، نویسنده‌ای که بی‌گمان زندگی شخصی او نیز همچون آثارش، با حساسیات زیاد در معرض قضاوت و توجه بوده است.

هدایت در ایران تنها نویسنده‌ای است که آثارش چنان با زندگی او در هم تنیده شده که تفکیک آنها از یکدیگر ناممکن به نظر می‌رسد. تقریبا در همه آثاری که به زندگی هدایت پرداخته‌اند، سفر او به هند یکی از مهمترین بخش‌ها را تشکیل داده است، چرا که در این سفر بود که شاهکارش بوف کور را بصورت دستنویس در پنجاه نسخه تکثیر کرد و برای دوستان و نزدیکانش فرستاد و بقیه را هم مخفیانه به ایران آورد.

«هدایت در هند» اثر ندیم اختر که به همت نشر چشمه منتشر شده، کتابی است با رویکردی تازه به این دوره از زندگی صادق هدایت می‌پردازد. این نگاه متفاوت و دقتی که نویسنده در این زمینه به کار برده، آن را به اثری بدل کرده که دریچه‌ای تازه به روی سفر هدایت به هند و نقاط مبهمی که درباره چرایی و چگونگی این سفر وجود داشته گشوده است و توانسته دریافتی نو در این زمینه ارائه کند که از ابهامات پیرامون آن بکاهد.

ندیم اختر در سال ۱۹۸۷ در ایالت بیهار هندوستان از پدر و مادری هندی متولد شد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در ایالت بیهار گذرانده و در سال ۲۰۰۶ موفق به ورود به دانشگاه جواهر لعل نهرو برای تحصیل در رشته ادبیات فارسی شده و تا مقطع دکترا این رشته را ادامه داده است. او موضوع پایان‌نامه مقطع دکترای خود را شخصیت‌پردازی در رمان بوف کور انتخاب کرد.

«هدایت در هندوستان» نوشته ندیم اختر در 96 صفحه با قیمت 85000 تومان توسط نشر چشمه منتشر شد.

502

کد خبر: 876653

وب گردی

وب گردی