تقویت تعاملات پلیسی ایران و چین مورد تاکید قرار گرفت

جانشین پلیس پیشگیری ناجا و رئیس پلیس استان «چینگ های» کشور چین، بر تقویت تعاملات پلیسی ایران و چین تاکید کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حمید عطایی، با ژنرال جنگ شنگ رئیس پلیس استان چینگ های کشور چین، دیدار و گفتگو کردند.

وی در این دیدار با اشاره به گستردگی و تنوع ماموریتی پلیس پیشگیری ناجا، گزارشی از اقدامات و عملکرد این پلیس ارائه و بر تقویت تعاملات پلیسی میان دو کشور ایران و چین تاکید کرد.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: راهبرد اصلی این پلیس؛ تقدم جنبه‌های نرم افزاری بر سخت‌افزاری، تمرکز بر بهره مندی از فناوری های نوین، دانش‌محوری، حرفه‌گرایی و توسعه آموزش‌های مهارتی است.

وی اضافه کرد: در کنار این اولویت ها، بر اخلاق و مردم مداری و رعایت حقوق شهروندی نیز تاکید داریم.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به جایگاه پلیس در جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: پلیس ایران از سرمایه اجتماعی و اعتماد مردمی مطلوبی برخوردار است که این مهم، بسیاری از چالش‌های ماموریتی را مرتفع و در دستیابی به موفقیت ها تاثیرگذار است.

سردار عطایی گفت: آماده انتقال تجربیات و دانشی پلیسی به کشورهای دوست و همسایه هستیم.

تمایل چین برای بهره مندی از دانش پلیسی ایران

ژنرال جنگ شنگ رئیس پلیس استان چینگ های کشور چین نیز در این دیدار با تشریح موقعیت جغرافیایی و جمعیتی این استان، اظهار کرد: مجموعه ویژگی های استان چینگ های موجب شده است تا به یکی از اهداف گردشگران تبدیل شود.

وی با بیان اینکه امروز تروریسم در جهان به عنوان یک معضل مطرح است، افزود: ایران در مبارزه با این گروهک های تروریستی بسیار عالی عمل کرده است و علاقه‌مند هستیم که تا از دانش و اقدامات پلیس ایران در حوزه های مختلف بهره مند شویم.

این مقام نظامی چین، گفت: آماده هرگونه همکاری با پلیس ایران در حوزه های مختلف به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم هستیم.

706

کد خبر: 876831

وب گردی

وب گردی