رکوردهای پرسپولیس؛ از کلین شیت تا تیم میهمانی ها/ علی بیرانوند اقای 416 لیگ برتر

بهترین تیم مهمان، 416 دقیقه گل نخوردن متوالی، 7 کلین شیت و بهترین خط دفاعی رکوردهای جالب پرسپولیس تا پایان هفته سیزدهم است.

به گزارش ایسکانیوز، پرسپولیس با برتری یک بر صفر مقابل پارس جم به صدر جدول بازگشتند و حالا شاگردان برانکو سه گام تا قهرمانی در نیم فصل فاصله دارند. سرخپوشان در این دیدار موفق به ثبت چهارمین کلین شیت متوالی خود شدند تا هفتمین کلین شیت لیگ هفدهم را نیز تجربه کرده باشند.

آنها با کلین شیت در این بازی موفق به عبور از رکورد سپیدرود رشت در بیشترین دقایق متوالی گل نخوردن شدند. پرسپولیسی ها بعد از دقیقه 34 دیدار با استقلال خوزستان در هفته نهم که دروازه شان توسط کرمعلاچعب گشوده شد، دیگر گلی دریافت نکردند. سرخپوشان از هفته دهم تا سیزدهم به تریتیب مقابل استقلال، سایپا، پدیده و پارس جم به میدان رفته و موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شدند.

*با احتساب 56 دقیقه از دیدار با استقلال خوزستان و این 4 دیدار، شاگردان برانکو رکورد 416 دقیقه بدون گل خورده را به صورت متوالی از خود برجای گذاشتند. جالب است بدانید علیرضا بیرانوند سنگربان پرسپولیس در این 416 دقیقه بوده است. پیش از این سپیدرود رشت با 412 دقیقه متوالی گل نخوردن رکورددار بود. شاگردان علی نظرمحمدی طی دیدارهای خود از هفته چهارم تا هفته هفتم مقابل تیم های پیکان، سپاهان، صنعت نفت و استقلال خوزستان موفق به ثبت کلین شیت شدند. آنها در دیدار هفته هشتم خود مقابل استقلال در دقیقه 52 دروازه شان را باز شده دیدند تا بدین ترتیب رکورد 412 دقیقه گل نخوردن را از خود بر جای بگذراند.

*سرخپوشان صاحب بهترین خط دفاعی لیگ نیز هستند و در 12 دیداری که به میدان رفته اند، تنها 6 گل خورده اند، این یعنی نیم گل در هربازی! آنها با 20 گل زده سومین خط حمله برتر لیگ هفدهم را در اختیار دارند. نکته جالب توجه اینکه پرسپولیسی ها از 6 گل خورده خود، 3 گل را در نیمه اول و 3 گل را در نیمه دوم دریافت کرده اند. از 20 گل زده شاگردان برانکو نیز 10 گل در نیمه اول و 10 گل در نیمه دوم به ثمر رسیده تا تعادل سرخ ها در گل های زده و خورده شان در هر دو نیمه رعایت شده باشد. سرخ ها فصل قبل نیز تا پایان هفته سیزدهم با 15 گل زده و 4 گل خورده صدرنشین لیگ بودند.

*پرسپولیسی ها را باید بهترین تیم مهمان لیگ هفدهم نیز بدانیم. آنها در 7 دیداری که به عنوان مهمان به میدان رفته اند، با 6 برد و یک تساوی موفق به کسب 19 امتیاز از 21 امتیاز ممکن شده اند. یعنی 90 درصد امتیاز بازی های خارج از خانه! شاگردان برانکو مقابل تراکتورسازی، نفت تهران، گسترش فولاد، سپاهان، استقلال خوزستان، سایپا و پارس جنوبی جم مهمان بوده اند و به جز تساوی 2 بر 2 مقابل سپاهان در ورزشگاه نقش جهان، 6 دیدار دیگر را با برد به خانه بازگشته اند. البته آنها در دیدار مقابل نفت تهران و سایپا که در تهران برگزار شد، تنها روی کاغذ مهمان بودند.

*پرسپولیسی ها در لیگ هفدهم تنها یک بار نیمه اول را بازنده از زمین خارج شده اند، آن هم در دیدار خانگی شان مقابل پیکان که تنها باخت شان نیز در این فصل طی همین بازی رقم خورد.

601

کد خبر: 876849

وب گردی

وب گردی