رکوردهای پرسپولیس بعد از بازگشت کاپیتان/مواد لازم برای قهرمانی: سیدجلال حسینی !

سرخپوشان پایتخت با ثبت یک کلین شیت دیگر، میانگین گل خورده شان را به نیم گل در هر بازی رساندند تا امیدوار به تکرار رکورد رویایی لیگ شانزدهم باشند.

به گزارش ایسکانیوز، بخشی از پیشرفت پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ از لیگ پانزدهم، به عملکرد دفاعی این تیم مربوط است. آن ها در لیگ پانزدهم با خط دفاعی آشفته، مدافعان کند و مسن و البته دروازه بان نه چندان مطمئن، 34 گل در 30 بازی دریافت کردند و میانگین بیش از یک گل به ازای هر مسابقه را به ثبت رساندند و در نهایت نیز به دلیل تفاضل گل کمتر به مقام نایب قهرمانی رسیدند. پرسپولیس قافیه را به تیمی باخت که خط حمله زهرداری نداشت اما با خط دفاعی منسجم و مستحکم، با کمترین اختلاف هر تیمی را شکست میداد و در نهایت هم به مقام قهرمانی رسید.

پس سرمربی کروات قرمزها، در نقل و انتقالات تابستانی به سراغ تقویت دفاع تیمش رفت و با کنار گذاشتن 6 مهره دفاعی و جذب علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، الکسی پلی یانسکی و البته بازگرداندن حسین ماهینی، به استقبال لیگ جدید رفت و در نهایت هم با دریافت 14 گل و ثبت بهترین آمار خط دفاعی، به مقام قهرمانی رسید. اما آن ها در هفته های ابتدایی فصل جاری عملکرد نه چندان خوبی را در خط دفاع داشتند و حال نگاهی دقیق و جزئی به عملکرد دفاعی پرسپولیس در لیگ هفدهم داشته ایم.


جادوی کاپیتان؛ 4 کلین شیت متوالی


پرسپولیسی ها در 8 بازی نخست تنها 2 کلین شیت داشتند و با دریافت 6 گل، یکی از ضعیفترین تیم های دفاعی لیگ بودند. آن ها همچنان در بالای جدول قرار داشتند اما وضعیت خط دفاع، همه را به یاد دو فصل پیش می‌انداخت و کسی نمی‌دانست چه به روز بهترین خط دفاع تاریخ لیگ آمده است؟! اما از هفته دهم و بازگشت سیدجلال، انسجام نیز به دفاع پرسپولیس برگشت و آن ها با ثبت 4 کلین شیت پیاپی، آمار خود را بهبود بخشیدند. نکته جالب این که قرمزها 2 پیروزی یک گله در این 4 دیدار داشتند و همین موضوع، ارزش کار سیدجلال و رفقا را بالا می‌برد.


پایان هر نیمه، نگران‌کننده برای پرسپولیس!

دروازه مدافع عنوان قهرمانی لیگ ایران، در بازه 15 دقیقه پایانی هر نیمه بیش از دیگر دقایق باز شده است. آن ها 2 گل در اواخر نیمه اول و 2 گل در 15 دقیقه پایانی نیمه دوم خورده اند و میتوان گفت، این بازه نگران‌کننده‌ترین دقایق برای پرسپولیس است. 66 درصد گل های خورده سرخ ها نیز به همین دقایق مربوط می‌شود.

شجاع – سیدجلال؛ پرتکرار و پربازده

برانکو در ابتدای فصل شجاع خلیل زاده را به خدمت گرفت تا باتوجه به تعدد مسابقات، مشکلی از بابت مدافع میانی نداشته باشد و همچنین، محمد انصاری را نیز به پست اصلی‌اش برگرداند. در فصل جاری زوج شجاع خلیل زاده و سیدجلال حسینی 4 بار و بیش از دیگر زوج ها به کار گرفته شده و نکته مهم این که در این 4 بازی، تنها یک بار دروازه بیرانوند باز شده و آن ها 3 کلین شیت نیز به ثبت رسانده اند. زوج شجاع و انصاری نیز با دریافت 4 گل، بازده کمتری نسبت به بقیه زوج ها داشته است.


کلین شیت و گلِ خورده بیشتر در خارج از خانه!

قرمزپوشان پایتخت با 7 کلین شیت در این زمینه در لیگ رکورددار هستند و اکثر این کلین شیت ها در خارج از خانه بوده است. آن ها 4 بار در بازی های غیرخانگی دروازه‌شان را بسته نگه داشتند و به همین تعداد نیز در آن مسابقات گل خورده اند. البته این موضوع را میتوان به بیشتر بودن بازی های خارج از خانه پرسپولیس نیز مرتبط دانست.


از اشتباه فردی تا اشتباه داوری!

پرسپولیس اولین گل این فصل را روی اشتباه شجاع خلیل زاده در تبریز دریافت کرد و گل دوم را از سیاه جامگان با اشتباه داوری و البته سماجت بازیکن حریف خورد و پس از آن دو گل روی ضربات ایستگاهی دروازه‌اش باز شد. جلال الدین علی محمدی پنجمین گل فصل پرسپولیس را در آخرین دقایق بازی در شرایطی وارد دروازه بیرانوند کرد که توپ از میان پاهای او عبور کرد و روی گل رضا کرملاچعب، میتوان مدافعان پرسپولیس و اشتباه آن ها در آفسایدگیری را دلیل گل دانست.


رکوردزنی دوباره در گرو ادامه روند فعلی

پرسپولیس اگرچه در ابتدا نمایش های مطمئنی در دفاع نداشت، اما در چند بازی اخیر با جبران آن دوران، به رکورد فصل پیش بازگشته اما رویای برانکو و شاگردانش، حفظ پیشرفت است و برای این مهم، آن ها باید به میانگین دریافت 3 بازی یک گل یا حتی بهتر از آن برسند. آن ها هم اکنون میانگین 0.5 گل در هر مسابقه را دارند و در صورت کلین شیت در 3 بازی اخیر، نیم فصل را با 6 گل خورده و 0.4 گل به پایان خواهند رساند و هنوز با شرایط ایده آل فاصله خواهند داشت.

601

کد خبر: 876852

وب گردی

وب گردی