دعوت آیت‌الله اراکی از شیخ الأزهر برای حضور در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی

دبیرکل مجمع جهانی تقریب به طور رسمی از شیخ «احمد الطیب» شیخ الأزهر برای حضور در سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی دعوت کرد.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله محسن اراکی در دیدار با «یاسر عثمان» حافظ منافع مصر در ایران ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی مسجد "الروضه" مصر، شهادت تعداد زیادی از افراد بی گناه در این حادثه را تسلیت گفت.

وی با بیان اینکه برای مقابله با فکر تروریستی و جنایتکار نیازمند «وحدت اسلامی» هستیم، اظهار کرد: اینگونه حوادث زنگ هشداری هستند که روابط جهان اسلام باید یکپارچه و متحد باشند اما متأسفانه کمتر گوش شنوایی در این زمینه وجود دارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب ابراز امیدواری کرد: روابط میان ایران و مصر برقرار شود زیرا که مصر به واسطه الأزهر جایگاه فوق العاده مهمی در جهان اسلام دارد که امیدوارم با همکاری حوزه علمیه قم و الازهر یک طرح مشترک برای جلوگیری از این مصیبت‌ها، داشته باشیم.

در ادامه این دیدار آیت‌الله اراکی دعوتنامه حضور شیخ الأزهر در سی و یکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی را تقدیم حافظ منافع مصر در ایران کرد و تأکید کرد: حضور شیخ الأزهر برای تبلور طرح‌های مشترک میان ما و مصر بسیار مهم و حیاتی است و مانع از مصیبت‌هایی است که بر جهان اسلام وارد می‌شود.

وی با تأکید بر نقش مصر برای مقابله با این تهدیدات اظهار کرد: ما آماده هرگونه همکاری و تعامل با الازهر جهت ایجاد یک جبهه واحدی در مقابل این تکفیری‌ها هستیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با اشاره به گفتمان مشترک برای جذب جوانان اشاره کرد و گفت: امروز جوانان مورد هدف تکفیری‌ها هستند و لازم است راه حلی برای مقابله با این مسأله ارائه و اجرا شود.

«یاسر عثمان» حافظ منافع مصر در ایران در این دیدارضمن تشکر از ابراز همدردی و پیام تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب پیرامون حادثه تروریستی مسجد «الروضه» تأکید کرد: گروه‌های تروریستی خطری هستند که امروز نه تنها جهان اسلام بلکه کل جهان را تهدید می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه این حادثه ای که رخ داد زائده یک فکر بیمار و جنایتکار است، یادآور شد: باید با ارائه طرح جدید، بتوانیم جوانان را جذب کنیم تا به سمت این گروه‌های تروریستی نروند.

500

کد خبر: 876914

وب گردی

وب گردی