آیا ایران مقصد امنی‌ است ؟ /سال گذشته ۷ هزارگردشگر اسپانیایی به ایران سفر کردند

ایران درسال 2016 میزبان حدود 7 هزار گردشگر اسپانیایی بود،اما به دلیل نداشتن هتل های کافی،‌ در پاسخ به تقاضای روز افزون گردشگران ناتوان است.

به گزارش ایسکانیوز ماه نوامبر است ودمای هوا 18 درجه .مساجد ایران خالی‌ هستند و در خیابان ها ، گردشگری دیده نمی‌ شود .این یک چیز بی‌ سابقه است وقتی‌ که در نظر بگیریم که این کشور در ظرف دو سال ، شمار بازدید کنندگان خود را دو برابر کرده است.
روزنامه ادامه داد: با این حال، این کشور یکی‌ از معدود مقاصدی است که سرشار از گنجینه های معماری می‌ باشد به طوری که گردشگران می‌ توانند بدون اینکه همدیگر را هل بدهند، از این آثار عکس بیاندازند.ازدحام وجود نداردودولت ایران نیزمی‌ خواهد که این روال ادامه یابد.

آژانس های مسافرتی، اغلب برای پوشش درخواست های روز افزون از سوی کشورهایی نظیر اسپانیا ، چه به دلیل نبود جا و چه به دلیل کیفیت آنها ، مشکل دارند زیرا بسیاری از این هتل ها یا بسیار قدیمی‌ هستند یا که نیاز فوری به مرمت و بازسازی دارند.
به نوشته ال کنفیدنسیال، فقط دو هتل پنج ستاره در مرکز تهران و دو هتل دیگر از همین دسته در اصفهان وجود دارند، هرچند که یک هتل پنج یا چهار ستاره ایران ، اغلب معادل با یک هتل سه ستاره اروپا می‌ باشد.

جدا از دسته بندی هتل ها ، همه آنها چه در طول فصل و چه خارج از آن ، برگه 'هتل پر است' را بر درب خود آویزان کرده ا‌ند.نبود رقبا ، به آنها اجازه می‌ دهد که در یک هتل پنج ستاره ، قیمت های بیش از حدی که از شبی 250 یورو برای هر نفر پایین تر نمی‌ آید را بگذارند .

این نرخ متوسط برای آژانس ها است اما برای افراد خصوصی دو برابر می‌ شود .هتل های زنجیره ای بزرگ بین المللی اسپانیا نظیر«ملیا» یا«ان اچ»، هنوز ساختمان های خود را در این بازار نساخته ا‌ند هرچند که سفارت ایران در اسپانیا روشن ساخته که در حال مطالعه آن می‌ باشد.

نتیجه فقدان رقبا این است که چند هتل اندک، یک کیک را بین هم تقسیم کرده ا‌ند و اغلب از آن سوء استفاده می‌ کنند زیرا به خوبی‌ می‌ دانند که ایران یکی‌ از پر جاذبه ترین مقاصد می‌ باشد.

شمار گردشگران اسپانیایی در سال 2016 نسبت به سال گذشته با 7000 نفر در ایران، دو برابر شده ، بنابر اعلام سفارت ایران در اسپانیا ، شمار جهانی‌ بازدیدکنندگان از ایران به 7 میلیون و 500 هزار نفر رسید که اگر به اروپا اشاره شود ، کشورهای آلمان ، فرانسه ، ایتالیا ، اسپانیا و پرتغال در راس آن قرار دارند .

با این حال، ایران می‌ تواند شمار بازدیدکنندگان خود را پنج برابر کند اگر مقامات علاقمندی بیشتری به تسهیل و ترویج گردشگری داشته باشند ، هرچند که سفارت ایران در اسپانیا آشکار ساخته که دولت قصد ساختن 400 هتل چهار و پنج ستاره را دارد و مشتاق است که در سال 2025، میزبان 20میلیون گردشگر خارجی‌ باشد.
به رغم تمامی این مشکلات، ایران در حال حاضر دهمین مقصد درخواست شده از سوی اسپانیایی ها درسفرهای فاصله متوسط است، به دیدنی های تهران یا زیبایی شهرهای منحصر به فرد نظیر اصفهان یا یزد باید ثروت های فرهنگی‌ این کشور مانند مهربانی مردمش که همیشه آماده همراهی گردشگران سربه هوا با یک لبخند هستند، را نیز باید اضافه کرد.

افزون برآن ، به گفته توراپراتورهای اسپانیایی، بی‌ ثباتی خاورمیانه، درگیری های مسلحانه یا بمب گذاری هایی که گاهی‌ وقتها به مصر ضربه وارد می‌ کنند، گردشگری را به سوی کشورهای امن نظیر ایران سوق داده ا‌ند.

به گفته شرکت هواپیمایی 'ترکیش ایرلاین'، ارزان بودن قیمت ها نیزتاثیرمی‌ گذارد.یک سفر سازماندهی شده ازطریق یک آژانس مسافرتی (با پرواز، هتل ها ، سفر بین شهرها و غذا)، تنها بین 1800 تا2300 یورو برای هر نفر در ایران هزینه دارد.

این شرکت هواپیمایی که از شهرهای مادرید ، بارسلون ، والنسیا ، بیلبائو یا مالاگا به شهرهای تهران ، اصفهان یا شیراز پرواز می‌ کند، یک سهم 70 درصدی در این بازار دارد و به گفته آنها ، درخواست پروازها به ایران در هفت سال گذشته ، پنج برابر شده است .
در گزارش آمده است :35آژانس مسافرتی‌ اسپانیایی که سفر به ایران را ارائه می‌ دهند، تنها باپیشنهاد کم هتل ها و کندی همکاری سازمان گردشگری ایران روبرو نیستند.به رغم اینکه ایران زیرساخت های قابل قبول و ناوگان خوب اتوبوس دارد ، در ایران یک کمبود راهنماهایی که به زبان اسپانیایی صحبت کنند ، وجود دارد و این یک مشکل است .

آیا ایران مقصد امنی‌ است ؟

اسپانیایی ها ترس از ایران را از دست داده ا‌ند اما هنوز هم معمول است که نخستین پرسش بسیاری ازمسافرانی که به آژانس ها برای کسب اطلاعات مراجعه می‌ کنند، درمورد این باشد که آیا ایران، مقصد امنی‌ است یا نه ؟
برخلاف همسایگانش ، ایران از حملات تروریستی کمی‌ رنج برده و می‌ شود گفت که یک کشور امن است ، جایی‌ که می‌ شود با آرامش در خیابان های آن قدم زد.

بیشترین خطر که درایران گردشگران را تهدید می کند، عبور از خط عابر پیاده است. جاده ها ، تنها مکانی هستند که ایرانی ها ، کار را برای گردشگر آسان نمی‌ کنند و این بر خلاف آنچه که گردشگر در بازارها ، باغ ها ، آرامگاه ها ، چای خانه ها و یا هر گوشه کنار دیگری پیدا می‌ کند است .افراد مهمان نواز ، خوشرو ، مودب ، که عادت کمی‌ دارند که غربی ها را ببینند و سعی‌ دارند که هم نوع خود را خشنود کنند.

ایرنا

700

کد خبر: 876961

وب گردی

وب گردی