قطار سریع السیر اصفهان - تهران تا سه سال آینده آماده خواهد شد

رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به پروژه قطار سریع السیر اصفهان - تهران گفت: اگر زیرسازی و ریل گذاری این پروژه با همین سرعت ادامه داشته باشد تا 2-3 سال آینده تکمیل خواهد شد.

فتح الله معین در رابطه با پروژه قطار سریع السیر اصفهان به تهران در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: با توجه به این موضوع که فاصله اصفهان تا تهران 424 کیلومتر است، می توان گفت تهران نزدیکترین کلانشهر به اصفهان است.

وی ادامه داد: اصفهان بعد از تهران از مهمترین مراکز اقتصادی، صنعتی و دانشگاهی کشور محسوب می شود که بحث تردد و رفت و آمد میان اصفهان و تهران به وجود آمده است.

رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به این که موضوع راه اندازی قطار اصفهان به تهران از سال های گذشته تا به کنون بوده است، افزود: اگر بتوانیم این مسیر را با قطار تندرو برای مردم عزیز آماده کنیم کمک بسیار زیادی به کاهش پروازها به سمت اصفهان و سهولت تردد و راحتی مردم خواهیم شد.

وی تصریح کرد: با سرعتی که از قطارهای تندرو اعلام شده است این قطارها می توانند با 200 کیلومتر در ساعت این مسیر را بهتر طی کنند.

معین ابراز داشت: قسمتی از کارهای زیرساختی خطوط پروژه مسیر اصفهان – تهران انجام و نیاز به ادامه کار دارد.

رئیس شورای شهر اصفهان تصریح کرد: آقای استاندار موضوع تکمیل قطار اصفهان به تهران را به عنوان اولویت کاری خود عنوان کردند که گام موثری برای توسعه منطقه اصفهان است و امیدواریم این کار به سرعت انجام شود.

وی گفت: اگر زیرسازی و ریل گذاری این پروژه با همین سرعت ادامه داشته باشد تا 2-3 سال آینده این تکمیل خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، ایده راه‌اندازی قطار سریع السیر اصفهان- تهران حدود 40 سال پیش شکل و توسط یک شرکت ژاپنی دنبال شد اما پس از مدتی این پروژه توقف کرد.

این پروژه در سال 82 از سرگرفته شد و مسیر حرکت این قطار از سال 86 تعیین و در دولت دهم آغاز شد و قرار بر آن شد تا در سال 89 به بهره‌برداری برسد اما این پروژه باز هم مسکوت ماند تا در اسفند 93 توسط رئیس جمهور یکبار دیگر کلنگ‌زنی شد.

محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان 25 آبان ماه در دیداری که با اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی استان داشته، تکمیل قطار سریع السیر اصفهان – تهران را از اولویت های اول استان برشمرد و گفت: اصفهان بهترین پایلوت و اصلی ترین منطقه در کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی است و باید بالاتر از آنچه هستیم فکر کنیم و بر روی سرمایه گذاری خارجی و داخلی بسیار تلاش کنیم.

901/900

کد خبر: 876966

وب گردی

وب گردی