شورای شهر مخالف نصب دودکش در مجاورت موزه ملی است

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای شهر مخالف نصب دودکش در مجاورت موزه ملی است و اجازه این کار را نمی‌دهیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، حسن خلیل آبادی گفت: هفته گذشته تذکری مبنی بر نصب هواکش ایستگاه مترو کارگر در مقابل ساختمان موزه فرش ارائه کردم.

وی افزود: در همین رابطه تذکری به شرکت بهره برداری مترو تهران ارائه شد و درخواست کردیم مسئولان مترو این کار را متوقف کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به درخواست صورت گرفته از مسئولان سازمان میراث فرهنگی تهران اظهارکرد: از سازمان میراث فرهنگی درخواست کرده ایم که اقدامات لازم به منظور جلوگیری از نصب هواکش در مجاورت موزه فرش را انجام دهند.

خلیل آبادی با تاکید بر اینکه شورای شهر تهران اجازه نصب هواکش در مجاورت موزه ثبت ملی شده فرش را نمی‌دهد خاطرنشان کرد: شورای شهر تهران به هیچ وجه موافق نصب هواکش در مجاورت موزه ملی نیست، زیرا این موزه به ثبت ملی رسیده است و چنین تصمیماتی می‌تواند تبعات منفی به همراه داشته باشد.

وی تاکید کرد: شورای شهر تهران اقدامات لازم برای ممانعت از نصب هواکش در مجاورت موزه فرش را انجام داده و نامه نگاری‌هایی را در این رابطه داشته ایم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وظایف سازمان میراث فرهنگی اذعان کرد: در کنار تذکرات شورای شهر تهران، لازم است میراث فرهنگی تهران نیز به بحث احداث نصب هواکش در مجاورت موزه فرش ورود پیدا کرده و درخواست خود مبنی بر جلوگیری از این اقدام را به صورت کتبی ارائه دهد.

701

کد خبر: 876990

وب گردی

وب گردی