علیزاده: قبل از هر مسابقه به مدال فکر می‌کنم/امیدوارم انتظارات تاثیر منفی نگذارد

تکواندوکار مدال‌آور ایران در المپیک ریو گفت: حتی اگر سخت‌ترین رویداد را هم پیش رو داشته باشم به کسب مدال فکر می‌کنم.

کیمیا علیزاده تکواندوکار برنز کشورمان در المپیک ریو، درباره شرایطش اظهار داشت: دوم مهرماه پای راستم را جراحی و فیزیوتراپی را آغاز کرده‌ام. فکر می‌کنم بتوانم از 3-2 ماه دیگر تمریناتم را آغاز کنم. البته تمرینات سبک را انجام می‌دهم و فکر می‌کنم بتوانم در مسابقات قهرمانی آسیا خرداد ماه شرکت کنم این به شرطی است که پزشک اجازه این کار را به صورت کتبی بدهد. خودم هم تلاش می‌کنم زودتر خوب شده و به هدفی که می‌خواهم برسم.

وی با تکذیب کنار گذاشتن تکواندو و تلاش برای حضور در بازی‌های آسیایی 2018 خاطرنشان کرد: قهرمانی آسیا قبل از بازی‌های آسیایی است و فکر می‌کنم این مسابقات محک خوبی است تا شرکت کنم. در صورتی که نتوانم در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشته باشم قطعا در بازی‌های آسیایی جاکارتا شرکت می‌کنم. البته باید یک وزن بالاتر یعنی در 67- کیلو شرکت کنم. این کارم را سخت‌تر می‌کند اما من برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ام.

ملی‌پوش برنزی ایران در المپیک ریو در پاسخ به این سوال که از حریفانت در این وزن هم شناختی داری یا خیر، تصریح کرد: قهرمان المپیک ریو کره‌ای است، قهرمان جهانی از چین تایپه و تکواندوکار چینی که در جهان مدال‌آور بوده در این وزن رقابت می‌کنند. الان نمی‌توان گفت کدام کشور خوب است و کدام نیست، اما این ورزشکاران سرشناس‌ترین‌ها بودند.

علیزاده در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر اینکه مدال‌آوری شما در المپیک باعث شده تا همه انتظار داشته باشند در بازی‌های آسیایی هم تکرار شود، خاطرنشان کرد: من همیشه قبل از هر مسابقه حتی اگر سخت‌ترین رویداد باشد به مدال فکر می‌کنم و به کسب آن امیدوارم. امیدوارم این انتظارات تاثیر منفی نه تنها روی من که روی سایر ورزشکاران نیز نگذارد. فشاری که روی ورزشکار هست ممکن است باعث شود تا ذهن ورزشکار روز مسابقه بهم بریزد. همه از کیمیا و سایر تکواندوکاران انتظار دارند چون در مسابقات اخیر درخشیدند، اما خواهشم این است اجازه دهند ورزشکاران در آرامش فکری در مسابقات شرکت کنند.

601

کد خبر: 877042

وب گردی

وب گردی