تهمت غیر اسلامی بودن دانشگاه فرهنگیان تهمت به اعضای هیات امنا است

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: در تربیت اسلامی معلمان، بر تعظیم فرهنگ و شعائر دینی، شناخت سیره اهل بیت (ع)، انس با قرآن، تسلط بر فرهنگ‌های ایرانی-اسلامی، کنشگری اجتماعی و ایفای نقش شهروندی، سواد رسانه‌ای، آشنایی با فرهنگ معاصر، مددکاری اجتماعی، زبان انگلیسی و ... تاکید داشته‌ایم، کدام یک از اینها غیراسلامی است و با اسلام مغایرت دارد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، مهرمحمدی در شانزدهمین اجلاس سراسری سرپرستان مدیریت های استانی و واحدهای تابعه دانشگاه فرهنگیان در اصفهان به اظهارات محمود فرشیدی، دبیرکل کانون تربیت اسلامی مبنی بر اینکه "تفکر آموزش و پرورش غیر اسلامی بر دانشگاه فرهنگیان حاکم است" واکنش نشان داد و گفت: اول از ایشان تشکر می کنم که به عنوان رییس یک جریان اندیشه هرگونه اظهارنظری می‌کنند، اما آیا تمام جریان‌ها به همین میزان قدرت اظهار نظر دارند یا خیر؟

وی اظهار کرد:گویا ایشان شورای عالی انقلاب فرهنگی و شأن نظارتی و جایگاه شورای عالی را نادیده گرفته‌اند، چراکه اگر آموزش غیر اسلامی بر دانشگاه‌ها حاکم است پس نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی چیست.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان افزود: این دانشگاه فرهنگیان دارای هیئت امنایی است که بالاترین مرجع تصمیم گیری در دانشگاه هستند و تهمت غیر اسلامی بودن دانشگاه تهمت به این اعضا است، در حالی که بسیاری از اعضا نیز از همفکران همین تفکر هستند.

وی خاطرنشان کرد: عدالت در قضاوت باید نصب العین هر مسلمانی باشد. آیا ما مجاز هستیم قضاوت را به سیاست ربط دهیم؟ آیا این نوع ادعاها می‌تواند اثبات شود؟ اگر نمی تواند در محضر الهی این ادعاها را ثابت کند، برای رهایی از عقوبت الهی زودتر توبه و رسما عذرخواهی کنند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه باید از خودمحوربینی پرهیز کنیم و این یک بیماری است، گفت: تفکر خودمحورانه در مقام تحلیل تربیتی آرامش اجتماع را سلب می کند، انرژی‌ها را تحلیل می‌برد، امکان توافق را از بین می برد و همه این ها جامعه اسلامی را مضمحل خواهد کرد.

دلالت های تام بر ضرورت وجود دانشگاه فرهنگیان وجود دارد

همچنین مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه دلالت‌های تام بر ضرورت وجود دانشگاه فرهنگیان وجود دارد، گفت: دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم یک کار تخصصی و حرفه‌ای است و هر کسی نمی تواند وارد این حوزه شود.

حجت الاسلام سید امین الله دادگر اظهار کرد: هیچ دل خوشی از جناح‌های سیاسی کشور نداریم و از جناح های تند دو طرف گله مندیم چراکه همه چیز را سیاه می بینند.

وی با بیان اینکه مواجه غلط در تربیت معلم وجود دارد، اضافه کرد: کار تربیت معلم بسیار سخت و در عین حال لذت بخش است. اینکه بعضی از نگاه‌ها را در دانشگاه دامن بزنیم کار درستی نیست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان افزود: توجه به ابعاد تربیتی و نگرش تربیتی در عناصری که مستقر می‌شوند نیز مساله مهمی است. باید هر کسی عیار التزام و اعتبار خود را بسنجد و ببیند کجای کار است.

دادگر خاطرنشان کرد: گاهی نظراتی داده می شود که انگار آقای مهرمحمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان ضدانقلاب است. ایشان شخصیت متدین و مومنی است و نسبت به انقلاب و نظام کاملا پایبند است.

مسول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان گفت: نسبت به اساسنامه انتقاداتی وجود دارد و نیاز به اصلاح دارد. قطعا عالمان و کارشناسان و متخصصان در سطوح مختلف حرف‌هایی دارند که باید شنید.

دادگر اضافه کرد: کرسی‌های نقد و نظر در دانشگاه فرهنگیان باید شتاب داده شود و توسعه پیدا کند و هر کس حرفی دارد، در دانشگاه حرف خود را بزند و گفتگو و تبادل نظر انجام گیرد.

کد خبر: 877045

وب گردی

وب گردی