نمایشگاه هوایی و فضایی ایران با حضور ۹ کشور در تهران آغاز به کار کرد

هشتمین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع هوایی و فضایی ایران با حضور نمایندگانی از کشورهای روسیه، چین، ترکیه، کرواسی، اتریش، آلمان، تونس، هند و مالزی از امروز در تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز هشتمین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع هوایی و فضایی ایران به همت اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران و سازمان صنایع هوایی با هدف ارائه توانمدی شبکه زنجیره تامین قطعات هوایی و هوافضایی و ایجاد ارتباط بین این شبکه و تولیدکنندگان وسایل پرنده از امروز (سه شنبه 7 آذر) آغاز به کار کرد.

نمایشگاه امسال بعد از چند دوره که در مکان‌هایی نظیر مصلی امام خمینی(ره) و برج میلاد تهران برگزار شد، مجددا به محل سابق خود یعنی محل دائمی نمایشگاه هوایی مقابل پارک ارم تهران بازگشته است.

در این نمایشگاه اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران بعنوان نماینده بخش خصوصی و سازمان صنایع هوایی بعنوان نماینده وزارت دفاع در کنار حدود 150 شرکت مختلف که عمدتا دانش بنیان هستند شرکت دارند.

یکی از نکات مهم نمایشگاه امسال طبق اخبار بدست آمده، ارائه حدود 1000 محصول دانش بنیان در حوزه صنعت هوایی و هوافضا است.

نمایشگاه امسال پذیرای مهمانانی از کشورهای روسیه، چین، ترکیه، کرواسی، اتریش، آلمان، تونس، هند و مالزی نیز خواهد بود.

با توجه به جذابیت‌های این نمایشگاه و آزاد بودن بازدید برای عموم، پیش‌بینی می‌شود در طول 4 روز برگزاری، حدود 20هزار نفر از آن بازدید کنند.

یکی از برنامه جنبی مهم این نمایشگاه، نمایش‌های پروازی هواپیماهای مدل است که طبیعتا این نمایشگاه بیانگر قدرت فناورانه و قطعه سازی صنعت هوایی و هوافضای ایران خواهد بود.

از طرفی نمایشگاه جنبه علمی آموزشی بسیار مناسبی بخصوص برای قشر جوان و نوجوان و حتی کودکان خواهد داشت.

بازدیدکنندگان می‌توانند از موزه هوایی جنب نمایشگاه نیز بطور رایگان بازدیدکنند.

ازجمله حامیان اصلی برگزاری این نمایشگاه می‌توان به سازمان صنایع هوایی، سازمان صنایع هوافضا، سازمان هواپیمایی کشوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری اشاره کرد.

منبع: فارس

303

کد خبر: 877212

وب گردی

وب گردی