دبیر همایش انجمن «10 روز با عکاسان»: عکاسی ایران نگاهی به خود و جهان است

دبیر همایش «10 روز با عکاسان» درباره شعار امسال این همایش گفت:   شعار امسال ما عکاسی ایران نگاهی به خود، نگاهی به جهان است و ماموریت کمیته بر مبنای شعار این است که مباحث نظری عکاسی و نظرات مطرح درباره نیازهای امروز عکاسی بیان شود .

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، نشست خبری ششمین دوره همایش «10 روز با عکاسان» در ساختمان شماره 2 خانه هنرمندان ایران صبح امروز برگزار شد.

ساعد نیک‌ذات دبیر ششمین دوره همایش «10 روز با عکاسان» در این نشست، گفت: انجمن عکاسان ایران سعی می کند فعالیت‌های عکاسی و حقوق عکاسان را ساماندهی کند. با توجه به عدم وجود انسجام در زمینه فعالیت‌های عکاسی و چندپاره‌شدن مدیریت عکاسی در وزارت ارشاد تصمیم به تأسیس انجمن عکاسان ایران گرفته شد.

وی یادآور شد: همایش «10 روز با عکاسان» را برای همین منظور راه‌اندازی کردیم؛ سعی کردیم مسیر حقوقی را طی کنیم تا عکاسان با آرامش بیشتری به فعالیت بپردازند. «10 روز با عکاسان» تا کنون فراز و فرودهای زیادی را پشت سر گذاشته است که پیشنهاد اولیه تأسیس این همایش را فرزاد هاشمی ارائه داد و در دور اول همایش «10 روز با عکاسان» نیز من عهده‌دار دبیری همایش بودم و به این دلیل است که من سابقه حضور در هیأت مؤسس انجمن عکاسان را نیز داشتم.

دبیر ششمین دوره همایش «10 روز با عکاسان» با اشاره به تشکیل کمیته های متعدد در انجمن عکاسان گفت: در کمیته همایش‌ها آیین‌نامه اجرایی این همایش 10 روزه تدوین شد. یک کمیته علمی نیز تشکیل دادیم که در آنجا فعالیت‌های عکاسان مورد بررسی قرار گرفته و درباره آنها اعلام نظر می‌شود. دبیر علمی این همایش شهاب‌الدین عادل و دبیر اجرایی مریم منصوری است.

نیک‌ذات با بیان این که بخش «نگاه شخصی» بسیار مورد استقبال قرار گرفت، گفت: این بخش سراسر ایران را فرا می‌گیرد. ما در این دوره از سراسر ایران نظیر بوشهر، مشهد، تربت، میناب، اصفهان، ارومیه و حتی از افغانستان شرکت‌کننده داشتیم.

وی برنامه‌های همایش «10 روز با عکاسان» را اینگونه بیان کرد: هر روز چهار برنامه از ساعت 15:30 تا 20 اجرا می‌کنیم که به طور کلی 28 برنامه می‌شود. برای بخش «نگاه شخصی» یک گالری مجزا در نظر می‌گیریم که در آنجا آثار روی مانیتور قرار گرفته و درباره آنها صحبت می‌شود.در روز چهارشنبه 15 آذرماه افتتاحیه همایش در ساعت 18 برگزار می‌شود و اختتامیه آن در روز جمعه ساعت 18 برپا خواهد شد که طی آن از عکاسان برگزیده به خاطر فعالیت‌هایشان در سال‌های اخیر تقدیر به عمل می‌آید.

دبیر همایش «10 روز با عکاسان» خاطر نشان کرد: امیدواریم برگزاری این همایش بتواند به جامعه عکاسی ایران کمک کند و آن را به سوی جهانی‌شدن سوق دهد. پس از انقلاب، عکاسی خبری ما بود که انقلاب و جنگ را معرفی کرد و در این 4 دهه پس از انقلاب جامعه عکاسی ایران بسیار موفق بود.

درحاشیه این نشست مهدی وثوق‌نیا دبیر هنری همایش «10 روز با عکاسان» گفت: در این سال‌ها سعی کردیم سیستماتیک عمل کنیم و بخش هنری این همایش انجام فعالیت‌های وسیعی را از طراحی تا اجرا بر عهده دارد.

503

کد خبر: 877280

وب گردی

وب گردی