طرح غربالگری بیماران دیابتی در شهرستان گنبدکاووس اجرا می‌شود

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس گفت: طرح غربالگری بیماران دیابتی بالای ۳۰ سال از سال جاری آغاز و پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده به پایان برسد.

به گزارش ایسکانیوز، فرهاد بدیعی ظهر امروز در همایش روز جهانی دیابت شرق استان گلستان به میزبانی گنبدکاووس در کانون فرهنگی بسیج شهرستان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود حدود 5 درصد جمعیت گنبدکاووس مبتلا به بیماری دیابت باشند و تاکنون 330 نفر در سطح شهر و 2 هزار و 200 نفر در روستاهای حوزه شهرستان که دارای بیماری دیابت هستند و بالای 30 سال سن دارند, شناسایی شدند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس افزود: در روستاها, وجود خانه بهداشت, دسترسی ما را به مردم سهل کرده و توانستیم غربال‌گری خوبی انجام دهیم, اما در شهر مردم خود باید به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند تا بتوانیم این بیماری را شناسایی کنیم.

بدیعی تصریح کرد: 12 پایگاه مراقبتی در شهر گنبدکاووس واقع است که تاکنون 8 پایگاه به بخش خصوصی واگذار شده تا بتوانیم غربالگری بیماران دیابتی بالای 30 سال را انجام دهیم و انتظار می‌رود با واگذاری این پایگاه‌ها کار غربالگری تا سال آینده به اتمام برسد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: کلینیک دیابتی بیمارستان طالقانی در 2 سال اخیر دوباره فعال شده و برای بیماران دیابتی, خدمات پرستاری, مشاوره و ویزیت رایگان را انجام می‌دهد و خدمات تخصصی نیز با تعرفه دولتی صورت می‌گیرد.

/900902

کد خبر: 877342

وب گردی

وب گردی