پرداخت تسهیلات هوشمندسازی باغات در جهرم

فرماندار ویژه جهرم گفت: طرح پرداخت تسهیلات هوشمندسازی چاه های آب باغات به صورت پایلوت در شهرستان جهرم اجرا می شود.

به گزارش ایسکانیوز،علیرضا صحرائیان در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: عمده مسئله ای که در نشست کارگروه اشتغال شهرستان جهرم که با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت، بحث سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بود که مصوب شد بر اساس وعده که وزیر کار بیشترین تخفیف را در کاهش تسهیلات مرتبط با این حوزه به سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی ارائه شود.

وی افزود: این امر باید به عنوان مصوبه این جلسه به کارگروه اشتغال استان منعکس و آنجا با دستور استاندار به تصویب برسد.

فرماندار ویژه جهرم در خصوص تسهیلات طرح هوشمندسازی باغات شهرستان جهرم نیز گفت: این طرح به عنوان پایلوت کشوری بر اساس تفاهم نامه ای که میان وزارت جهاد، وزارت ارتباطات و مدیریت پست بانک کشور منعقد شده در هر هکتار از باغاتی که به سیستم آبیاری قطره ای و تحت فشار مجهزند، بین یک و نیم میلیون تا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تسهیلات با نرخ بهره ۱۰ درصد پرداخت می شود که فرصت بسیار خوبی برای گسترش هوشمندسازی باغات است.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح و تجهیز هوشمند باغات، بین ۴۰ تا ۵۰ درصد در مصرف آب و بین ۴۰ تا ۶۰ درصد در مصرف برق، صرفه جویی می شود که دقیقا در راستای اقتصاد مقاومتی است.

صحرائیان اضافه کرد: در کنار آن مقرر شده تا تسهیلاتی از محل اعتبارات وزارت ارتباطات توسط پست بانک در حوزه IT و ICTبه شرکت های دانش بنیانی که در این حوزه فعالیت می کنند، پرداخت شود که این هم با بهره حدود ۱۰ درصد بوده که فرصت بسیار خوبی برای اشتغال جوانان جهرمی است.

وی تصریح کرد: در جهرم حدود ۱۰ هزار جوان بیکار داریم که نرخ بیکاری نسبت به سال ۹۰ حدود ۵ درصد کاهش پیدا کرده است اما هنوز هم اعتقاد داریم که در جهت اشتغال جوانان باید تلاش کرد.

فرماندار ویژه جهرم گفت: با فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی و با پرداخت تسهیلات اشتغال به مردم بر اساس تاکیدات ویژه رئیس جمهور و استاندار فارس و با پیگیری هایی که در سطح شهرستان انجام می شود، امیدواریم برای جوانان هم با این فرایند ایجاد شده، شغل ایجاد کنیم.

902

کد خبر: 877418

وب گردی

وب گردی