محمدجواد ظریف با نخست‌وزیر ارمنستان دیدار کرد

وزیر امور خارجه کشورمان با نخست‌وزیر ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز، کارن کاراپتیان نخست وزیر ارمنستان در ملاقات با محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان اظهار کرد: برای مناسبات با ایران اهمیت ویژه ای قائل هستیم و علاقمند هستیم همکاری در خصوص انرژی و سایر موضوعات اقتصادی و همکاری در مناطق آزاد ارمنستان و ایران را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: روند صادرات و واردات دو کشور رو به افزایش است و ما آمادگی داریم که شرکت های ایرانی بتوانند از طریق ارمنستان از منافع اتحادیه اوراسیا بهره مند شوند، همچنین برای انجام طرح های ترانزیتی نیز آمادگی داریم.

نخست وزیر ارمنستان با بیان اینکه زندگی خوبی ارامنه در ایران دارند اظهار خرسندی می کند، افزود: از جمهوری اسلامی ایران بابت این مساله سپاسگزاریم.

کاراپتیان در خصوص رفع آلودگی ارس هم گفت: گروه کاری رفع آلودگی رودخانه ارس در این خصوص اقداماتی انجام داده و گزارش آن را در نشست کمیسیون مشترک اعلام خواهیم کرد.

در ادامه ظریف ضمن تشکر از ارسال پیام های تسلیت در خصوص زلزله کرمانشاه توسط مقامات ارمنی اظهار کرد: ارامنه ایران شهروندان جمهوری اسلامی ایران هستند و خوشحال هستیم که زندگی خوبی دارند. مناسبات اقتصادی باید بیش از پیش افزایش یابد، مناطق آزاد نیز می تواند این فرصت را برای افزایش همکاری ها مهیا کند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین بر رفع آلودگی رودخانه ارس تاکید و در خصوص افزایش همکاریهای اقتصادی گفت: شرکت های حاضر در همایش تجاری از بهترین ها هستند و آماده همکاری بیشتر هستیم.

منبع: مهر

302

کد خبر: 877431

وب گردی

وب گردی