هشتاد ویکمین زادروز «نادرگلچین» در ارسباران برگزارمی شود

هشتاد ویکمین زاد روز نادرگلچین جمعه 10آذر ساعت 19 باحضور هنرمندان موسیقی درفرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای ارسباران، فضل الله توکل در کنار علیرضا پورامید کارشناس مجری برنامه به سخنرانی می پردازد.

پخش کلیپ و موسیقی از اجراهای نادرگلچین، اجرای موسیقی محمد اسماعیلی و سعید ثابت و اجرای گروه موسیقی «نریمان » به سرپرستی علی پژوهشگراز دیگر بخش های برنامه است.

نادر گلچین یکم مهرسال ۱۳۱۵ در شهر رشت به دنیا آمد. وی از جمله خوانندگان صاحب سبک بود و صدایی منحصر به فرد داشت و بیشتر آثارش به سال‌های پیش از انقلاب تعلق داشت. «یوسف گم گشته»، «تصنیف مرغ سحر»، «ناوک مژگان»، «قصه شهر عشق»، «مسبب»، «من دیگه بچه نمیشم» و آلبوم‌های (گریز، نفس باد صبا، زلف بنفشه) برخی از آثار وی است.

وی پس از انقلاب آلبومی به نام «گریز» کار مشترکی با فریدون شهبازیان را منتشر کرد.

صدای خاص، تحریرهای شمرده و پخته آوازی با سوز پنهانی، هماهنگ با ساختار ارکستری از ویژگی های صدای گلچین بود. وی همیشه سعی می‌کرد با شناخت محدوده صدایش از تمامی ظرفیت‌های صدایی اش بهره گیرد. اوشعر را به خوبی می‌شناخت و با آهنگسازان و هنرمندان زیادی از جمله فریدون شهبازیان، عماد رام، مجتبی میرزاده،حسن یوسف زمانی، عباس خوشدل، همایون خرم، مهدی خالدی، محمد حیدری، فرامرز پایور و... همکاری داشت.

نادرگلچین پس از سال ها تحمل رنج بیماری شهریور امسال در بیمارستان گاندی درگذشت.

علاقه مندان برای حضور در این برنامه می توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان دکتر علی شریعتی، بالاتر از پل سید خندان ،خیابان جلفا مراجعه و یا با شماره های20- 22872818 تماس بگیرند.

503

کد خبر: 877580

وب گردی

وب گردی