جوایز سالانه هیئت ملی نقد آمریکا به«پست» رسید

جوایز سالانه هیات ملی نقد آمریکا، جایزه بهترین فیلم سال را به «پُست» جدیدترین ساخته «استیون اسپیلبرگ» اعطاء کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ورایتی، هیئت ملی نقد آمریکا که یک نهاد سینمایی با ۱۰۸ سال سابقه است، علاوه بر اعطای جایزه بهترین فیلم سال به «پُست» ساخته جدید «استیون اسپیلبرگ»، جایزه بهترین بازیگر مرد و زن نقش اصلی را نیز به «تام هنکس» و «مریل استریپ» دو بازیگر این فیلم داد.

این فیلم درباره «بن بردلی» دبیر نشریه واشنگتن پُست با بازی «تام هنکس» و یک ناشر به نام «کترین گراهام» با نقش ‌آفرینی «مریل استریپ» است که دولت آمریکا را به سبب گزارش دادن مجموعه‌ای از اسناد بحث برانگیز در سال ۱۹۷۱ به چالش کشیدند.

در سایر بخش‌های جوایز سالانه هیئت ملی نقد آمریکا، «ویلم دفو» و «لاری متکاف» به ترتیب برای بازی در فیلم‌های «پروژه فلوریدا» و «لیدی برد» جوایز بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و زن این رویداد سینمایی را دریافت کردند.

در بخش بهترین فیلمنامه نیز «هنرمند فاجعه» و «موضوع فانتوم» به صورت مشترک برگزیده شدند و «گرتا گرویگ» نیز برای فیلم «لیدی برد» جایزه بهترین کارگردانی را به خود اختصاص داد.

«کوکو» محصول جدید استودیو پیکسار کمپانی دیزنی برنده جایزه بهترین انیمیشن سال از نگاه هیئت ملی نقد آمریکا شد و «جین» ساخته «برت مورگان» نیز به عنوان بهترین اثر مستند شناخته شد و «فاکسترات» از رژیم صهیونیستی نیز بهترین فیلم خارجی سال نام گرفت.

«برو بیرون» به کارگردانی «جورد پیل» نیز دو جایزه بهترین کارگردانی اول و بهترین تیم بازیگری را از آن خود کرد و «تیموتی کالامت» بازیگر فیلم «مرا به نامت صدا کن» نیز جایزه دستاورد بازیگری دریافت کرد. جایزه اسپاتلایت این جوایز سینمایی نیز به فیلم «زن شگفت‌انگیز» ساخته «پتی جنکینز» رسید.

سال گذشته فیلم «منچستر کنار دریا» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از جوایز هیئت ملی نقد امریکا شده بود.

مراسم اعطای جوایز هیئت ملی نقد آمریکا در تاریخ ۹ ژانویه ۲۰۱۸ (۱۹ دی ماه) برگزار می‌شود.

501

کد خبر: 877663

وب گردی

وب گردی