قیمت خرید تضمینی گندم مشخص شد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس جزئیات نشست کمیسیون متبوعش با وزیر جهاد کشاورزی را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سید جواد ابطحی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه صبح (چهارشنبه 8 آذر) کمیسیون متبوعش، اظهار داشت:محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی میهمان اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس بود.

وی افزود: در این جلسه حجتی به تغییرات قیمت جهانی گندم اشاره کرد و گفت، از سال 92 تا کنون قیمت جهانی گندم از 200 دلار به 350 دلار افزایش یافته است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: وزیر کشاورزی در این جلسه گفت که در کشور‌های دیگر محصولات کشاورزی توسط آب سبز تولید می شود اما در ایران 90 درصد محصولات کشاورزی توسط آبیاری تولید می شود که این موضوع مشکلات خاصی را در کشت، داشت و برداشت ایجاد کرده است.

ابطحی با اشاره به بحش دیگری از این جلسه، گفت: حجتی با اشاره به دستور‌عمل های برنامه ششم توسعه کل کشور مانند آمایش سرزمین اشاره کرد و گفت، بر اساس آمایش سرزمینی باید دقت شود تا برخی از زمین‌ها در برخی از استان‌ها به کشت خاص اختصاص یابد اما ما نمی‌توانیم با متوصل شدن به زور کشاورز را مجبور به کشت خاصی کنیم لذا این موضوع نیاز به سیاست‌گذاری دارد.

وی ادامه داد: حجتی درباره مشکلات شیرین کردن آب نیز نکاتی را مطرح کرد و افزود، این اقدام نیاز به هزینه بالا دارد و برای پیشبرد این پروژه تنگناهای مالی وجود دارد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس، تاکید کرد: در این جلسه بحث پرداخت بهای گندم کشاورزان نیز مطرح شد که وزیر عنوان کرد بیشتر بدهی دولت به گندم کاران پرداخت شده و رئیس سازمان برنامه و بودجه پیگیر پرداخت مابقی بدهی دولت به کشاورزان است.

ابطحی افزود: حجتی درباره واردات محصولات تراریخته گفت، سلامتی مردم برای ما بسیار مهم است و در صورتی که ثابت شود این محصولات مضر هستند باید جلوی واردات این محصولات گرفته شود و همچنین کالا‌های استراتژیک در داخل کشور تولید شود.

وی با بیان اینکه قیمت تضمینی گندم تا کنون مشخص نشده، گفت: در این جلسه مباحثی مطرح بود که قیمت خرید تضمینی گندم کیلویی 1400 تومان باشد.

منبع: تسنیم

کد خبر: 877708

وب گردی

وب گردی