به دنبال ایمنی سازی و آموزش افراد باشیم/«آموزش» راه درست مواجهه با خطرات است

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: «آموزش»، راه درست مواجهه با خطرات است و باعث کاهش استرس و خسارات می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در نوردهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس که در مدرسه عصمت تهران برگزار شد، اظهار داشت: پس از از زلزله و بلایای طبیعی، چهار مرحله روانی بر مردم وارد می شود؛ ابتدا افراد دچار بهت می شوند اما پس از چند روز، اضطراب به وجود می‌آید و مرحله بعد در خود فرورفتگی است که 6 تا 9 ماه طول می کشد و مرحله آخر پذیرش است.

وی افزود: هدف اصلی این مانور، این است که دانش‌آموزان در گام اول بیاموزند که بحران‌ها را شناسایی کرده و در مرحله بعد آموزش‌ها را به خانواده و جامعه منتقل کنند.

کریمی اضافه کرد: «آموزش»، راه درست مواجهه با خطرات است و باعث کاهش استرس و خسارات می‌شود و این قبیل مانورها را باید جدی گرفت.

وی گفت: امیدوارم همه ما تلاش کنیم تا درک همدلانه‌ای از شرایط هم‌وطنان زلزله‌زده داشته باشیم.

محمدکاظم جعفری رئیس پژوهشگاه زلزله شناسی در ادامه این مراسم گفت: اگر زلزله در شهرهای بزرگ اتفاق بیفتد آسیب جبران ناپذیر خواهد بود و باید به دنبال ایمنی سازی و آموزش افراد باشیم تا ابعاد حادثه را از فاجعه به یک حادثه تقلیل دهیم.
706

کد خبر: 877731

وب گردی

وب گردی