معاون اول رئیس جمهور به روسیه سفر می‌کند

معاون اول رئیس جمهور به منظور شرکت در اجلاس نخست وزیران کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، فردا به روسیه سفر می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به منظور شرکت در اجلاس نخست وزیران کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، فردا (پنج شنبه) به روسیه سفر می‌کند.

جهانگیری در این اجلاس که در شهر «سوچی» روسیه برگزار خواهد شد، در خصوص استفاده بهینه از ظرفیت‌های حوزه شانگ‌های در جهت توسعه همکاری‌های منطقه‌ای سخنرانی خواهد کرد و به تبیین ظرفیت‌های کشورمان در زمینه‌های مختلف اقتصادی، علمی، فنی و ... بویژه در دوران پسابرجام خواهد پرداخت.

در این اجلاس که به ریاست «دیمیتری مدودف» نخست وزیر روسیه برگزار می‌شود، علاوه بر نخست وزیران کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، نمایندگان کشور‌های ناظر و سازمان‌های بین المللی شرکای این سازمان نیز حضور خواهند داشت.

سازمان همکاری شانگ‌های سازمانی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی، در سال ۲۰۰۱ از سوی چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان پایه‌گذاری شد و در سال‌های بعد، ایران، مغولستان، پاکستان، هند، افغانستان و بلاروس به عنوان عضو ناظر به این سازمان ملحق شدند.

گفتنی است در سال ۲۰۱۵ با عضویت هندوستان و پاکستان به عنوان عضو اصلی در سازمان همکاری شانگ‌های موافقت شد و این موضوع در اجلاس سران کشور‌های عضو این سازمان که در سال ۲۰۱۷ در قزاقستان برگزار شد، به تصویب رسید.

کد خبر: 877775

وب گردی

وب گردی