اهدای بیش از هفت هزار جلد کتاب در طرح«هبه کتاب»

«هبه کتاب» عنوان طرحی بود که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از سوی کتابخانه‌های منطقه هشت تهران برگزار و طی آن کتاب‌های جمع آوری شده به مناطق محروم ارسال شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی و هنری منطقه 8 و فرهنگسرای گلستان، طرح «هبه کتاب» به منظور ایجاد انگیزه در بین شهروندان برای اهدای کتاب‌های خوانده‌شده خود و ترویج فرهنگ اهدای کتاب به کتابخانه‌های مناطق محروم در هفته کتاب و کتابخوانی، ترویج سنت کتاب‌خوانی، توسعه مراکز عرضه کتاب و بالا بردن ارتقای سرانه مطالعه در سطح منطقه، در قالب اهدای کتاب شهروندان به کتابخانه‌ها در منطقه هشت برگزار شد.

در این برنامه کتابخانه‌های گلستان، شهیدی، سلام، فرزانگان، شهربانو، شقایق و گلبرگ منطقه هشت کتاب‌های اهدایی شهروندان را جمع آوری کردند.

در طرح «هبه کتاب» بیش از هفت هزارجلد کتاب توسط شهروندان و ساکنین منطقه هشت به کتابخانه ها و مراکز فرهنگی این منطقه اهدا شد. در این طرح کتابخانه های گلستان با 5 هزار جلد و شهیدی با یکهزار و 500 جلد بیشترین آمار اهدای کتاب را داشتند.

علاوه بر این در طول هفته کتاب و کتابخوانی قریب به سه هزار نفربه عضویت کتابخانه های این منطقه درآمدند.

علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی می توانند برای اطلاع از سایر برنامه ها در این زمینه به فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک ،میدان هلال احمر، خیابان گلستان، فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند. و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 77815173 تماس بگیرند.

501

کد خبر: 877781

وب گردی

وب گردی