معاینه دوره‌ای چشم اطفال/هر کودک ممکن است دچار تنبلی چشم باشد

عضو انجمن چشم‌پزشکان ایران با اشاره به اینکه تنبلی چشم می‌تواند با انحرافات چشم و اختلافات نمره بین دو چشم همراه باشد، گفت: بسیاری از مواقع این مشکل هیچ نشانه‌ای ندارد و معاینه دوره‌ای چشم اطفال در همین راستا حائز اهمیت است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، حیدر امینی در نشست خبری بیست و هفتمین کنگره سالانه انجمن چشم‌پزشکان ایران اظهار داشت: این کنگره هر ساله 13 تا 17 آذرماه با حضور اساتید و صاحب‌نظرات برجسته از داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود و جدیدترین دستاوردهای علمی در این حوزه مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

وی افزود: امسال 19 میهمان خارجی از کشورهایی همچون فرانسه، سنگاپو، ترکیه، انگلستان و آمریکا حضور دارند و مطالب مختلفی برای شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.

عضو انجمن چشم‌پزشکان ایران به موضوع تنبلی چشم اشاره کرد و گفت: این مشکل گاهی با انحرافات چشم، اختلافات نمره بین دو چشم همراه بوده و برخی مواقع نیز هیچ علامت و نشانه‌ای ندارند و تنها توسط پزشک مجرب قابل تشخیص است.

امینی با تأکید بر ضرورت معاینه چشمی اطفال اضافه کرد: هر کودک ممکن است دچار تنبلی چشم باشد، لذا بررسی این مسئله از ابتدای تولد، سال‌های اولیه زندگی و به‌ویژه در 4 یا 5 سالگی بسیار ضرورت دارد.
706

کد خبر: 877796

وب گردی

وب گردی