لزوم شفافیت در وزن سیاسی و موضع گیری های فراکسیون امید

عضو فراکسیون امید مجلس، عملکرد فراکسیون امید در ماجرای رای اعتماد را زیبنده یک فراکسیون سیاسی ندانست و گفت: فراکسیونی که وزن سیاسی و موضع گیری شفاف نداشته باشد، موفق نخواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، محمد نعیم امینی فر در خصوص لزوم شفافیت و اعلام اسامی اعضای فراکسیون امید گفت: تعداد معدودی از نمایندگان با برند مستقل وارد مجلس شده اند و امروز عضو فراکسیون امید هستند از طرفی دیگر نمایندگانی هم با برند فراکسیون امید وارد مجلس شدند اما بعدا عضو فراکسیون مستقلان شدند که تعداد این افراد بیشتر است.

فراکسیون مستقلان از میان اعضای فراکسیون امید و ولایی یارگیری کرده است

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ریزش و رویش ها همیشه در فراکسیون های مجلس وجود داشته است، فراکسیون مستقلان از میان اعضای فراکسیون های ولایی و امید یارگیری کرده است.

عضو فراکسیون امید مجلس اظهار داشت: تشکیل سه فراکسیون در مجلس موجب شده عملا هیچ یک از فراکسیون ها نقش تعیین کننده ای در تصمیم گیری های مهم مجلس نداشته باشند البته فراکسیون مستقلان با اینکه تعداد اعضای آن تعیین کننده نیست، در تصمیم گیری ها با نزدیک شدن به هر یک از فراکسیون ها می تواند نقش تعیین کننده ای داشته باشد.

عملکرد فراکسیون امید در ماجرای رای اعتماد به وزیر علوم زیبنده یک فراکسیون سیاسی نبود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از عملکرد فراکسیون امید در رای اعتماد به وزیر علوم اظهار داشت: فراکسیون امید در مورد رای اعتماد به غلامی وزیر علوم به نتیجه نرسید و تصمیم گیری در این مورد را به عهده اعضای فراکسیون گذاشته شد، معتقدم عملکرد فراکسیون امید و عدم اعلام موضع رسمی در رای اعتماد به وزیر علوم، زیبنده یک فراکسیون سیاسی نیست. فراکسیون امید می توانست با رای گیری تعداد افرادی که مخالف و موافق وزیر پیشنهادی هستند را اعلام کند. همچنانکه فراکسیون مستقلان هم به همین شیوه عمل کرد.

عضو فراکسیون امید با تاکید بر لزوم شفافیت در عملکرد فراکسیون های مجلس گفت: معتقدم باید شفافیتی در کار هر فراکسیون وجود داشته باشد. اختلاف سلایق در هر فراکسیونی وجود دارد اما باید مرزبندی مشخص فراکسیونی وجود داشته باشد، مجمع فراکسیون امید باید در این خصوص موضع گیری کند.

فراکسیونی که وزن سیاسی و موضع گیری شفاف نداشته باشد موفق نخواهد بود

امینی فر با تاکید بر اینکه شفافیت فراکسیونی امر مهمی است که باید هیات رئیسه فراکسیون و مجمع عمومی نسبت به این موضوع اقدام کنند تاکید کرد: یک فراکسیون حتی با اندک اعضا اگر پایبندی بیشتری را به اهداف فراکسیون داشته باشد موفق تر و بهتر عمل می کند تا فراکسیونی که موضع گیری مشخصی نداشته باشد و وزن سیاسی آن مشخص نباشد. نباید نگران کاهش اعضای فراکسیون باشیم.

منبع: مهر

کد خبر: 877829

وب گردی

وب گردی