در مدارس پرجمعیت، مانور زلزله عموماً برگزار می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: در مدارس پرجمعیت، مانور زلزله عموماً برگزار می‌شود اما مدارس کم جمعیت به دلیل کسری پُست سازمانی قادر به اجرای این مانور نیستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در مراسم نوزدهمین مانور سراسری ایمنی و زلزله مدارس که در مدرسه عصمت منطقه 5 تهران برگزار شد، با طرح پرسش از دانش‌آموزان که در «مانور امروز چه چیزهایی آموخته‌اند؟»، اظهار داشت: انتظار داریم چند نکته از آموزش‌های امروز را به خانواده هم منتقل کنید تا تأثیرگذاری این مانور افزایش یابد.

وی افزود: در کتاب‌های درسی در مقطع متوسطه اول و دوم بحث مربوط به زلزله وجود دارد و مانور برای این منظور برگزار می‌شود تا آنچه دانش‌آموزان در کتاب‌های درسی آموخته‌اند به صورت عملی تجربه کنند و این آموزش برای آنها تثبیت شود.

فیض ادامه داد: امیدواریم دانش‌آموزان با این آموزش‌ها، حاملان فرهنگی و منتقل کننده این تحربیات شوند تا اطلاعات جامعه در مورد زلزله افزایش یابد.

وی در خصوص دامنه اجرای مانور در مدارس کشور گفت: مدارس ما سطوح مختلفی دارند؛ در مدارس پرجمعیت مانور زلزله عموماً برگزار می‌شود اما مدارس کم جمعیت به دلیل کسری پُست سازمانی قادر به اجرای این مانور نیستند و نبود پُست به کسری برنامه سرایت می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اجرای سالی یکبار مانور زلزله کم است اما مشاهده 6 مانور در طول دوران تحصیل 6 ساله متوسطه می‌تواند مفید و اثرگذار باشد ضمن اینکه این مانور یک روز درسی مدرسه را می‌گیرد که با توجه به حجم کتاب‌های درسی نمی‌توان انتظار تعطیلی بیشتر را داشت و باید فکری برای حجم کتب درسی کرد.
706

کد خبر: 877832

وب گردی

وب گردی