۳۵ روستای زلزله زده کرمانشاه تحت پوشش معاونت بهداشتی همدان است

کارشناس سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی همدان گفت: ۳۵ روستای زلزله زده کرمانشاه تحت پوشش معاونت بهداشتی همدان است.

به گزارش ایسکانیوز،افشین حولکی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: ۳۵ روستا و ۲ منطقه شهری در مناطق زلزله زده کرمانشاه برای تحت پوشش قرار دادن مشکلات بهداشتی زیر پوشش معاونت بهداشتی همدان قرار گرفته است.

کارشناس سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی همدان که فرماندهی تیم اعزامی را بر عهده دارد، افزود: سومین تیم اعزامی به سرپل ذهاب متشکل از پزشک، ماما، کارشناس سلامت محیط و کار و همچنین کارشناس مبارزه با بیماری‌ها است.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات بهداشتی به تیم همدان اختصاص داده شده است، مهمترین اقدامات انجام شده را شامل مراقبت‌های همکاران ماما از کودکان زیر یکماه، کودکان تمام گروه‌های سنی، افراد میانسال و مادران باردار دانست.

حولکی در خصوص فعالیت‌های گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر به بحث واکسیناسیون تمام گروه‌های سنی واجد شرایط، مراقبت فعال از بیماران فشارخونی و دیابت، نمونه‌برداری از بیماران مشکوک به التور و آنفلوآنزا، اشاره کرد.

وی از کلرسنجی، توزیع قرص و کلر مادر، بازدید از منابع آب، نظارت بر تهیه و توزیع مواد غذایی، نظارت بر جمع‌آوری و دفع پسماند و گندزدایی توسط مهندسان بهداشت محیط خبر داد و افزود: ویزیت بیماران و مادران در تمام ساعات توسط پزشک و ماما مستقر در منطقه در حال انجام است.

902/900

کد خبر: 877839

وب گردی

وب گردی