توضیحات رئیس کمیسیون خدمات شهری کرمان درباره دلیل قطع درختان بلوار جمهوری

رئیس کمیسیون خدمات شهری ، بهداشت و محیط زیست کرمان گفت: کرم «خراط » مواد داخل درختان بلوار جمهوری کرمان را خورده و خالی کرده بود و شهرداری ناچار به قطع درختان شده است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، روز گذشته سه شنبه 7 آبان ماه خبری مبنی بر قطع درختان بلوار جمهوری کرمان بدون هیچ دلیلی توسط شهرداری در فضای مجازی و رسانه ها منتشر شد که با حاشیه هایی از جمله این که این درختان حدود 63 اصله بوده اند که قدمتشان به 30 الی 40 سال می رسد و موضوع قطع درختان از سوی شورا و شهرداری کرمان بارها اتفاق افتاده است.

علی خدادادی در رابطه با این موضوع به خبرنگار ایسکانیوز، گفت: کرم خراط مواد داخل درختان را خورده و خالی کرده بود که شهرداری ناچار به قطع درختان بوده است.

وی با بیان این که تعداد درختان قطع شده در بلوار جمهوری کرمان 5الی 6 اصله بوده است نه 63 اصله، تصریح کرد: احیای دوباره این درختان امکان پذیر نبود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری ، بهداشت و محیط زیست اظهار داشت: سمپاشی درختان امکان پذیر نبود زیرا باید از دوز بالا استفاده می کردیم که آلودگی هوا به وجود می آورد.

خدادادی گفت: تعدادی از درختانی که در کنار درختان آفت زده بودند از سرشاخه هایشان استفاده کرده تا انشالله در سال جدید جوانه بزنند .

وی در واکنش به شایعات در زمینه قطع متداوم درختان از سوی شهردای کرمان، گفت: چنین موضوعی اصلا مطرح نبوده و نخواهد بود، ماده 7 در شورای شهر کرمان برای جلوگیری از این گونه اتفاقات تصویب شده است تا اگر درختی در مکانی بدون دلیل قطع شده باشد آن فرد یا سازمان را شناسایی کنیم و حتما برخورد خواهد شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری ، بهداشت و محیط زیست تصریح کرد: درختانی که در بلوار جمهوری قطع شده اند به دلیل خالی شدن توسط کرم خراط با یک باد، طوفان یا بارش برفی امکان افتادن بر سر عابران پیاده یا اتومبیل ها را داشتند لذا برای جلوگیری از این امر این درختان را قطع کردیم.

901/900

کد خبر: 877868

وب گردی

وب گردی