نخبه های مهارتی به واحدهای صنعتی معرفی می شوند/ سومین المپیاد تکنسین های ایران برگزار شد

معاون پژوهش و سنجش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به برگزاری سومین المپیاد تکنسین های ایران با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و شرکت سامسونگ، گفت: با برگزاری این مسابقات افراد نخبه درزمینه مهارت شناسایی و به واحدهای اقتصادی معرفی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز،حمید رضا ثابت نژاد در نشست خبری سومین المپیاد تکنسین های ایران که در محل این سازمان برگزار شد، با اشاره به برگزاری سومین المپیاد تکنسین های ایران در دو مرحله مقدماتی و نهایی گفت:این مسابقات راه میانبری برای رسیدن به اشتغال است و مشارکت بخش خصوصی در این فرایند یک اصل محسوب می شود
وی افزود: با برگزاری این مسابقات افراد نخبه شناسایی و به واحدهای اقتصادی معرفی می شوند.
ثابت نژاد گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سابقه طولانی در برگزاری این مسابقات دارد و بخش خصوصی و بنگاههای اقتصادی در این گونه مسابقات نقش ارزشمندی بر عهده دارند.
معاون پژوهش و سنجش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: برگزاری این مسابقات به درخواست یک بنگاه اقتصادی است که تاثیر آن برای معرفی تکنسین ها به اشتغال،مسیر ارزشمندی است.
همچنین حسین محمودی مدیر کل دفتر سنجش و ارزیابی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این نشست گفت:نحوه ثبت نام متقاضیان از طریق سامانهwww.samsungtechholypiad.irاست که می توانند با مراجعه به آن ثبت نام کنند.
وی گفت :ثبت نام از چهارم تا ٢٠ آذرماه ادامه دارد و مرحله مقدماتی آزمون الکترونیکی در مراکز فنی و حرفه ای جمعه ٢٤ آذرماه و مرحله نهایی (آزمون عملی)پنجشنبه ٣٠ آذرماه و جمعه یکم دیماه امسال برگزار می شود.
وی در خصوص مراحل اجرایی المپیاد گفت: در مرحله مقدماتی ١٠ نفر اول هر گرایش به مرحله نهایی می روند و در مرحله نهایی آزمون عملی به منظور سنجش مهارت داوطلبانه در دو بخش تعمیر و نصب که در مرکز تربیت مربی شهر کرج برگزار می شود.
یادآور می شود، این مسابقات در چهار رشته لوازم صوتی تصویری،لوازم خانگی ،تهویه مطبوع و موبایل و تبلت برگزار می شود.
وی توضیح داد:تاکنون ١١٦ نفر در رشته تبلت و موبایل،٦٧ نفر در لوازم خانگی،٨٠ نفر در تهویه مطبوع و ٥١ نفر در رشته صوتی تصویری ثبت نام کرده اند.
در این نشست «فرهاد هجرت» مدیر ارشد بازاریابی شرکت سامسونگ نیز گفت:هدف از برگزاری این مسابقات شناسایی افراد نخبه و معرفی انها به بنگاه های اقتصادی است.
وی توضیح داد: پس از تاسیس آکادمی مهندسی و در ادامه فعالیت های مسئولیت اجتماعی مسابقات المپیادهای تکنسین های ایران را برای سومین بار برگزار می کنیم .
وی گفت: المپیاد تکنسین های ایران از سال ٩٤ تاکنون هرساله با حمایت شرکت سامسونگ و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شده است .در دومین دوره المپیاد که سال گذشته برگزار شد نفرات برتر علاوه بر دریافت جوایز مالی به عنوان ناظر به مسابقات جهانی مهارت ابوظبی اعزام شدند.
هجرت بیان داشت: اهداف برگزاری المپیاد ترویج فرهنگ مهارت آموزی و ارتقا سطح دانش فنی و تخصصی تکنسین ها با رویکرد مشتری مداری،شناسایی استادکاران، ایجاد فرصت های شغلی برای افراد با مهارت های تخصصی و ارتقا سطح استانداردهای آموزش مهارت است.

700

کد خبر: 877872

وب گردی

وب گردی