موج وحشتناک گرانی خودرو به لطف نمایشگاه شهر آفتاب/ ولوو 200 میلیون گران‌تر شد!

همین چند روز پیش بود که در گزارشی افزایش قیمت چشم‌گیر برخی از مدل‌ها را مطرح کردیم. اما درگیری ذهنی مسئولان گویا آنقدر است که این مسایل برایشان پیش پا افتاده است. مثلاً اینکه خودرویی طی چند روز ناگهان 50 میلیون گران‌تر می‌شود، احتمالاً‌ یک امر عادی است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به لطف برگزاری باشکوه نمایشگاه مثلاً بین‌المللی تهران در شهر آفتاب، کنسرسیومی با مشارکت نمایشگاه‌داران و شرکت‌های واردکننده تشکیل شد و درست در ایامی که همه حواس دولتمردان به بحث ثبت سفارش و سخت‌گیری به تولیدات داخل است، قیمت خودروهای وارداتی به‌طرز اسفناکی افزایش پیدا کرد.

منهای افزایش قیمتی که چندی پیش گزارش مبسوطی از آن رفتیم، حالا شاهد افزایش قیمت مدل‌های متوسطی مانند هیوندای سوناتا LF هستیم. خودرویی که تا چند روز پیش 195 میلیون بود ولی حالا 201 میلیون ارزش پیدا کرده است. توسان فول طی کمتر از 10 روز دو بار گران‌ شد. این خودرو ناگهان از کانال 208 میلیون تومانی به 234 میلیون تومان رسیده است. سانتافه در اوج ناباوری از 245 میلیون به 267 میلیون تومان رسید.

شاید تلخ‌ترین اوضاع مربوط به شاسی‌بلند رنو باشد. خودرویی که از 224 میلیون به 244 میلیون جهش کرد و اکنون قیمتی 290 میلیون تومانی دارد. یعنی چیزی حدود 70 میلیون تومان افزایش قیمت طی چند روز.

در شرکت تویوتا هنوز نابسامانی‌های وخیمی دیده می‌شود. تویوتا RAV4 که ابتدای ماه قیمتی 266 میلیونی داشت حالا هنوز یک هفت روز نشده قیمتش به 283 میلیون تومان رسیده است.

در شرکت هم‌وطن یعنی نیسان نیز تلاطم بحث‌برانگیزی مشاهده می‌شود. قیمت مدل جوک بعد از چند بار افزایش به 143 رسید ولی طی چند روز اخیر بی‌پروا به 157 میلیون تومان افزایش پیدا کرد. مدل ایکس‌تریل که 258 میلیون خرید و فروش می‌شد حالا بی‌دلیل 2 میلیون دیگر هم گران‌تر شده است.

دست آخر بشنوید از افزایش قیمت کابوس‌وار ولوو XC90 که چند هفته پیش روی مرز 700 میلیون ثابت بود ولی برای اینکه از غافله عقب نماند ناگهان 200 میلیون تومان گران‌تر شد و به بیش از 900 میلیون رسید.

401

کد خبر: 877876

وب گردی

وب گردی