آب در ۶ رودخانه فصلی و دائمی استان بوشهر جاری شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به بارش باران در این استان گفت: بارش باران هفته گذشته در استان بوشهر که در رودخانه‌های فصلی و دائمی جاری شد اثرات زیست محیطی مطلوبی داشته است.

به گزارش ایسکانیوز، حسین دلشب ظهر امروز در نشست بررسی روند وضعیت بارندگی در استان بوشهر با اشاره به بارندگی‌های هفته گذشته در این استان اظهار داشت: در استان بوشهر 4 رودخانه دائم و 2 رودخانه فصلی وجود دارد که بارندگی‌های اخیر آنها را پرآب کرد.

وی رودخانه‌های شاهپور، دالکی، مند و حله را رودخانه‌های دائمی استان بوشهر دانست و افزود: رودخانه فصلی این استان باهوش و شور هستند که مجموعا 12 ایستگاه از رودخانه دائمی ماهانه و 3 ایستگاه از رودخانه فصلی، توسط آزمایشگاه این اداره کل مورد آنالیز قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر درباره وضعیت زیست محیطی این رودخانه‌ها تصریح کرد: رودخانه‌ها از نظر پارامترهای فیزیکوشیمیایی و میکروبی مورد سنجش قرار می‌گیرند، نتایج حاصله نشان می‌دهد که ایستگاه سعدآباد از رودخانه شاهپور و پل درودگاه از رودخانه دالکی به سبب ورود فاضلابهای بهداشتی، و ورود روان‌ابهای سطحی و زه آبهای کشاورزی و راکد بودن آب، شستشوی ساکنان روستا در روخانه، دارای آلودگی است و مابقی ایستگاه‌ها در برخی از ماهها به سبب گذر احشام و دفع فضولات دامی دارای آلودگی می‌باشد.

دلشب با بیان اینکه از برخی از رودخانه‌ها نمونه‌برداری نمی‌شود تصریح کرد: رودخانه باهوش در فصل زمستان به سبب ریزش باران دارای دبی متوسط می‌باشد و در فصلها و ماه‌های دیگر، این رودخانه دارای دبی بسیار کمی می‌باشد و از رودخانه شور به سبب دبی خیلی ناچیز در فصل زمستان و خشک بودن در فصل تابستان نمونه برداری انجام نمی‌شود.

وی بیان کرد: رودخانه مند به سبب گذر از زمین‌های شوره‌زار و وجود کوه نمک در اطراف، سبب شده که میزان پارامتر شوری آب خیلی بالاتر از رودخانه‌های دیگر باشد.

منبع: تسنیم

902/900

کد خبر: 877879

وب گردی

وب گردی