زمان تردد ماشین‌های حمل بار در همدان ساماندهی می شود

عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: زمان تردد ماشین‌های حمل بار در همدان ساماندهی می شود.

به گزارش ایسکانیوز، پیش از ظهر امروز جلسه بررسی وضعیت سد معبر در منطقه سرگذر همدان که محل تهیه مایحتاج روزانه مردم به شمار می‌ رود در کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی همدان با حضور نمایندگانی از شهرداری ، مجمع امور صنفی و صنف میوه و تره‌بار همدان بررسی شد.

کامران گردان با تشریح وضعیت سد معبر در منطقه سرگذر همدان محل تأمین میوه و تره‌بار روزانه مردم اظهار داشت: در گام نخست برای ساماندهی وضعیت این روز باید افرادی که به‌صورت قانونی خدمات ارائه می‌دهد را یاری کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید در طرح ساماندهی این منطقه به حقوق و آسایش عابران و همچنین کسبه قانونمند توجه کرد افزود: ما نمی‌توانیم به‌طور کامل کمبودهای موجود را برطرف کنیم اما با افزایش نیروها باید وضعیت را مانند پیاده‌راه بوعلی سامان دهیم.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان بابیان اینکه با اتمام پروژه پیاده راه‌سازی خیابان اکباتان و میدان امام (ره) قطعاً مشکلات جدیدی به وجود می‌آید عنوان کرد: با بررسی‌های میدانی که در منطقه سرگذر داشتیم متوجه شدیم بیشترین سد معبر توسط مغازه‌دارهایی که حریم خود را رعایت نکرده رخ می دهد چراکه آن ها صندوق میوه‌ها را در مسیر عابران قرار می‌دهند.

وی درباره اقدام برخی وانت‌بارها برای فروش میوه و ایجاد سد معبر در برخی خیابان‌ها تصریح کرد: برطرف کردن سد معبر وظیفه راهنمایی و رانندگی است و شهرداری تنها در بخش‌هایی مانند سرگذر و غیره می‌تواند مانع از این کار شود.

گردان در اعتراض به نماینده اتحادیه میوه و تره‌بار که مدعی بود شهرداری برای واگذاری بخشی از خیابان‌ها از صاحبان وانت‌بارها هزینه دریافت می‌کند اظهار داشت: شهرداری تاکنون چنین کاری نکرده است و اگر سد معبری توسط وانت‌بارها در خیابان ایجاد می‌شود اقدامی خودخواسته بوده است.

وی تصریح کرد: طبق قانون رفع سد معبر باید توسط پلیس راهنمایی و رانندگی و به درخواست فرمانداری انجام شود و حتی اگر اقدام به کم‌فروشی و یا گران‌فروشی کنند نیز این تعزیرات است که باید به موضوع رسیدگی کند.

پس از اظهارات رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر معاون خدمات شهر شهرداری همدان نیز گفت: ما در این معاونت بر سه حوزه سد معبر، نظافت و ترافیک معابر شهر همدان نظارت داریم.

وی درباره وضعیت سد معبر در منطقه سرگذر همدان گفت: شرایط ساخت مغازه‌ها و پیوسته بودن آن ها در این منطقه سبب شده است ما نتوانیم در آنجا باکس‌های زباله را قرار دهیم به همین دلیل مغازه‌داران پس از فروش روزانه خود، سبزیجات و میوه‌های مازاد و خراب خود را در داخل جوی‌ها و یا مسیر اصلی تخلیه می‌کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان در واکنش به گلایه‌های نماینده اتحادیه میوه و تره‌بار و همچنین نماینده امور صنفی همدان بیان کرد: برای حل این مشکل ما پیشنهاد‌هایی مانند اینکه هر مغازه‌دار یک سطل زباله در مغازه خود قرار داده تا روزانه توسط شهرداری در دو نوبت تخلیه شود را ارائه دادیم که متأسفانه عملی نشد.

وی با تأکید بر اینکه برای ساماندهی وضعیت منطقه سرگذر، رفع سد معبر در این منطقه و همچنین ساماندهی زمان حضور وانت‌بارهای حمل میوه و تره‌بار نیازمند همکاری صنف میوه و تره‌بار و همچنین اصناف هستیم عنوان کرد: روزانه تعداد بسیاری از مردم در این منطقه اقدام به خرید مایحتاج روزانه خود می‌کنند به همین دلیل باید نسبت به بهداشت عمومی این منطقه توجه بیشتری کنیم.

درویشی ابراز کرد: ما در اقدامات قبلی خود برای هر مغازه حریمی تعریف کرده و حتی برای معلوم بودن آن اقدام به خط‌کشی کردیم اما متأسفانه بازهم مغازه‌داران با زیر پا گذاشتن حریم تعریف‌شده و قرار دادن وسایل و صندوق‌های میوه در مسیر اصلی که محل تردد مردم است سبب ایجاد سد معبر شده‌اند.

وی اظهار داشت: بخشی از سد معبر نیز مربوط به وانت‌بارهای حامل میوه و تره‌بار است که ساعت ویژه‌ای برای تردد آن‌ها و تخلیه بار در نظر نگرفته شده است و همین امر سبب می‌شود مردم هنگام خرید با سد معبر روبه‌رو شده و به‌زحمت بیفتند.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به اینکه پیشنهاد می‌کنیم از ساعت 8 صبح تا 21 شب از تردد وانت‌بارهای حامل میوه و تره‌بار به منطقه سرگذر جلوگیری شود گفت: ما پیشنهاد دادیم مغازه‌داران میوه‌ها و سبزی‌ها مازاد خود را که در پایان روز دور می‌ریزند تحویل ما داده تا ما آن برای مصرف نیازمندان در محل دیوار مهربانی قرار دهیم.

نماینده اتحادیه میوه و تره‌بار همدان نیز بیان کرد: مشکلات مطرح شده در این جلسه مشکل اتحادیه میوه و تره‌بار همدان نیز به شمار می‌آید که برای رفع آن در ابتدا باید وضعیت پروژه میدان بار جدید همدان تعیین و تکلیف شود.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از کسبه‌ای که به صورت قانونی اقدام به فروش میوه و تره‌بار در منطقه سرگذر همدان می‌کردند عنوان کرد: در حال حاضر بسیاری از دست‌فروشان بدون پرداخت عوارض و یا غیره به‌مراتب بیشتر از مغازه‌داران درآمد دارند و فعالیت آنها سبب شده درآمد مغازه‌دارانی که مالیات پرداخت می‌کنند و برای فعالیت خود مجوز دارند کاهش یابد.

شمس با اشاره به اینکه برای جلوگیری از تردد خودروهای حامل میوه و تره‌بار باید وضعیت میدان بار همدان تعیین و تکلیف شود تا مغازه‌داران و کسبه بتوانند شب هنگام نیز بار خود را تخلیه کنند تأکید کرد: تا وقتی این امکان به وجود نیاید عملاً نمی‌توانیم برای ساماندهی ساعات حضور آنها در سرگذر همدان کاری از پیش ببریم.

وی با تأکید بر لزوم برپایی 4 بازارچه میوه و تره‌بار در دیگر نقاط شهر و کاهش مراجعات مردم برای خرید به رینگ اول شهر بیان کرد: ما آمادگی داریم در صورت انجام مقدمات، برای رفع مشکل سد معبر در منطقه سرگذر پیش‌قدم شده و حتی برای پلمپ مغازه‌داران متخلف نیز اقدام کنیم.

نماینده اتحادیه میوه و تره‌بار همدان اظهار داشت: با توجه به مسقف شدن بازارهای همدان نیز در راستای تحقق بازار اسلامی انتظار داریم شهرداری نسبت به نصب بلندگو در این منطقه اقدام کند تا با پخش اذان، حداقل گامی در این مسیر برداریم.

وی افزود: از دیگر مشکلاتی که ما در این منطقه با آن روبه‌رو هستیم کمبود سرویس بهداشتی برای مردم است که باید نسبت به راه‌اندازی چند چشمه در این محل از سوی شهرداری اقدام شود.

سید مسعود عسگریان از اعضای شورای اسلامی شهر همدان نیز اظهار داشت: ساماندهی منطقه سرگذر همدان سبب می‌شود مردم با راحتی بیشتری خدمات دریافت کرده و اقدام به خرید کنند.

وی عنوان کرد: متأسفانه هرروز تعداد دست‌فروشان شهر اضافه می‌شود که بخشی مربوط به کسبه هستند پس باید ضمن قانونمندکردن زمان تردد ماشین‌های حمل بار، با افزایش نیروهای سد معبر از به سختی افتادن مردم جلوگیری کنیم.

به گزارش تسنیم، در جلسه امروز کمیسیون خدمات شهری همدان نمایندگان مجمع امور صنفی همدان، رییس کنترل و نظارت شهرداری همدان نیز نکاتی را درباره وضعیت سر گذر همدان بیان کردند.

902/900

کد خبر: 877933

وب گردی

وب گردی