توزیع ۵۰۰۰ عروسک دارا و سارا بین کودکان مناطق زلزله‌زده آغاز شد

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: توزیع ۵۰۰۰ عروسک دارا و سارا بین کودکان مناطق زلزله‌زده آغاز شده است.

به گزارش ایسکانیوز، مهناز فتاحی ظهر امروز در نشست خبری تشریح عملکرد ستاد امداد فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق زلزله‌زده غرب کشور که در اداره کل کانون استان کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: توزیع 5000 عروسک دارا و سارا بین کودکان مناطق زلزله‌زده آغاز شده است.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه عنوان کرد: امدادرسانی که به طور عمده برای کودکان آسیب‌دیده اولویت دارد و امدادرسانی فرهنگی، عاطفی، روحی و روانی است کودکان آسیب‌دیده باید به سرعت روحیات و عواطفشان بازسازی شود.

فتاحی با اشاره به اینکه ستاد امداد فرهنگی کودک و‌ نوجوان مناطق زلزله‌زده غرب کشور با انتشار فراخوانی برای جمع‌آوری اقلام فرهنگی اعلام آمادگی کرد گفت: پس از انتشار این فراخوان در بیش از 70 پایگاه در مراکز کانون در سراسر کشور هدایای جمع‌آوری شد.

وی بیان کرد: تاکنون 6 واحد کتابخانه سیار به همراه 10 مربی از استانهای همدان، ایران و کردستان به مناطق زلزله‌زده سرپل‌ذهاب و ثلاث اعزام شدند و به اجرای برنامه برای کودکان و نوجوانان مناطق زلزله‌زده پرداختند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده هر هفته تعدادی مربی در سایر استانها به مناطق زلزله‌زده حضور می‌یابند تا فعالیت امداد فرهنگی به صورت مستمر انجام گیرد بیان کرد: از روز شنبه 4 آذرماه کامیونت سیار نمایش کانون به منطقه اعزام شدند و اولین گروه تئاتر (رینارد روزانه) به اجرای برنامه پرداختند و در هفته‌های آینده نیز دیگر گروه‌های نمایشهای تولید شده در مرکز تئاتر کانون به منطقه اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکنون برنامه‌های متنوعی برای اعزام هنرمندان و نویسندگان کودک و نوجوان به مناطق زلزله‌زده دارد گفت: به همین منظور در اولین اقدام هنرمندان گروه فتیله به منطقه اعزام و برای کودکان و نوجوانان سرپل‌ذهاب به اجرای برنامه و توزیع هدایای فرهنگی پرداختند.

فتاحی با بیان اینکه از اولین روز بعد از حادثه زلزله غرب کشور که هنوز امدادرسانی‌های عمومی و اولیه شکل نگرفته بود مربیان توانمند کانون پرو پرش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه کار خود را شروع کردند بیان کرد: با اجرای برنامه‌های هنری، نمایش عروس، قصه‌گویی، اجرای مسابقه و اهدای جایزه گرمابخش فضای کودکان آسیب‌دیده سرپل‌ذهاب و سایر مناطق زلزله‌زده شدند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به وقوع این زلزله در ماه‌های نخستین سال تحصیلی و نیاز دانش‌آموزان به دفتر، مداد و سایر اقلام مدرسه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 32 هزار بسته لوازم التحریر آماده و به مناطق ارسال کرده است عنوان کرد: توزیع بسته‌های لوازم التحریر با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه انجام خواهد شد.

فتاحی با بیان اینکه دانش‌آموزان مدارس ابتدایی با همکاری مربیان کانون در قالب طرح «کانون مدرسه» تحت آموزش قرار می‌گیرند و به هر کدام از آنها بسته محصولات فرهنگی داده می تا توزیع این هدایا هماهنگ باشد گفت: بیش از 20 هزار جلد از کتابهای انتشارات کانون بین کودکان و نوجوانان مناطق زلزله‌زده توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از 1000 تا 1500 کتاب بین کودکان و نوجوانان در مناطق زلزله‌زده توزیع می‌شود عنوان کرد: بازی با عروسک نقش مهمی در بهداشت روانی کودکان ایفا می‌کند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه اظهار کرد: ایجاد ارتباط احساسی و عاطفی با عروسک، فعالیتهای روانی عقلی و باروری ذهنی کودک در ارتباط با عروسک، افزایش اعتماد به نفس کودک به علت سرپرستی و مراقبت از عروسک، رشد عواطف و گرایشهای عاطفی کودک، افزایش قدرت تصمیم‌گیری و هدایت فکری از دیگر تاثیرات مثبتی است که در شرایط بحرانی بازی با عروسک می‌تواند بر کودکان تاثیر بگذارد.

وی افزود: روزانه بین 20 تا 25 نفر از نیروهای کانون پرورش فکری از استانهای همدان، کردستان، لرستان، چهارمحال بختیاری، خوزستان مناطق زلزله‌زده اعزام می‌شوند.

فتاحی با اشاره به اینکه از امروز برنامه‌های هفته وحدت از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق زلزله‌زده آغاز شده است گفت: امروز گروه دف‌خوانی و مولودی خوانی در شهرستان روانسر و مناطق زلزله‌زده به اجرای برنامه‌های هفته وحدت پرداختند.

وی با اشاره به اینکه این کاروان جشن هفته وحدت از امروز در روانسر کار خود را آغاز کرده است اظهار کرد: روز یکشنبه آینده این گروه دف‌خوانی و مولودی خوانی، اجرای نمایش عروسکی، ساخت عروسک ویژه برنامه‌های متنوعی برای کودکان و نوجوانان در مناطق زلزله‌زده ازگله خواهند داشت.

منبع: تسنیم

902

کد خبر: 877949

وب گردی

وب گردی