انتقاد یک نماینده از موافقت با طرح انتقال آب کارون به رفسنجان

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به طرح انتقال آب کارون به رفسنجان گفت: اجرای این طرح منجر به بحران محیط زیستی می‌شود. در کشور مسئله مهاجرت، بیکاری و صدمه به استان‌های ذی‌نفع و تبعات اجتماعی دیگری را به دنبال دارد.

به گزارش ایسکانیوز، اصغر سلیمی در تذکری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس بیان کرد: تفکرات کشاورزی در تصمیمات مرتبط با محیط زیست فاجعه آفرین است. البته ما اگر از منظر تفکر کشاورزی هم به این موضوع نگاه کنیم، نباید میان سیب سمیرم و پسته رفسنجان نیز تفاوت قائل شویم. مگر مردم سمیرم کشاورز نیستند؟

وی در ادامه گفت: بحران آب و خشکسالی چند سالی است که شهرستان سمیرم را تهدید می‌کند و منجر به خشک شدن درختان سیب که دارای چهره بین المللی هستند، شده است. با اجرای این پژوه مردم سمیرم باید از شهر خود مهاجرت کنند و در 700 کیلومتر آن طرف‌تر شاهد شاداب‌تر شدن درختان پسته رفسنجان خواهیم بود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: محیط زیست و منابع آبی متعلق به آیندگان است و همه باید تلاش کنیم تا آسیبی به آنها وارد نشود. در کشورها حامی محیط زیست، اگر سکاندار محیط زیست چنین تصمیمی می‌گرفت، ضمن عذرخواهی از مردم از سمت خود استعفا می‌کرد. امروز برخی حتی به شعار دولتی که منتصب آن هستند، پایبند نیستند.

سلیمی خاطر نشان کرد: از رئیس جمهور محترم و وزیر نیرو که دارای چهره بین المللی در امور آب و آمایش آب هستند، می خواهم برای همیشه جلوی این پروزه غیر علمی، غیر اقتصادی و ضد محیط زیستی را بگیرند. من از تمام ظرفیت ها قانونی‌ام برای ممانعت از اجرایی شدن این پروژه استفاده خواهم کرد. حل مشکلات ما پیشکش، مشکلی بر مشکلات ما نیفزایید.

کد خبر: 877980

وب گردی

وب گردی