صعود راگبی‌بازان بانوان جوان به دور دوم قهرمانی آسیا/ بازی های جهانی ورزش های الکترونیک WESG در ایران

تیم ملی راگبی زیر 17 سال بانوان ایران در روز نخست رقابت های قهرمانی آسیا یک پیروزی و یک شکست کسب کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فدراسیون انجمن های ورزشی، تیم ملی راگبی زیر 17 سال بانوان ایران در نخستین گام در چارچوب رقابتهای قهرمانی راگبی هفت نفره آسیا موفق شد تیم امارات میزبان مسابقات را با قدرت تمام شکست دهد. در این دیدار تیم ایران توانست با حساب 31 برصفر به برتری برسد و نخستین برد خود را در این مسابقات رقم بزند. تیم ملی راگبی زیر 17 سال بانوان کشورمان در دیدار دوم خود در چارچوب رقابت های قهرمانی راگبی هفت نفره آسیا مقابل تیم قدرتمند قزاقستان تن به شکست داد ولی از گروه خود صعود کرد. در این بازی دشوار تیم قزاقستان توانست با حساب 39 بر صفر به برتری دست یابد.

تیم ایران امروز در نخستین بازی خود موفق شده بود با حساب 31 برصفر مقابل امارات میزبان مسابقات به برتری برسد. تیم راگبی بانوان کشورمان با یک برد و یک باخت از گروه خود صعود کرد و فردا (پنجشنبه) با برنده تایلند و چین مبارزه خواهد کرد.

تیم اعزامی کشورمان را خانم ها نازنین حسینی به عنوان سرمربی، دنیا هنری و ناهید بیارجمندی به عنوان مربی، سارا چشمی به عنوان مربی بدن ساز و آتوسا میرهادی به عنوان سرپرست همراهی و هدایت می کنند.

اسامی ملی پوشان اعزامی به این شرح است:

1- بیتا چراغی (تهران)

2- نگین ذاکری (تهران)

3- اسما سنجری (کرمان)

4- معصومه نوروزپور ( تهران)

5- کوثر لشگری ( کرمان)

6- یاسمن شفاهی (گلستان)

7 -گلاره سهیلی (تهران)

8-آیدا خسروی (کرمان)

9-مائده بهرامی (البرز)

10- ملیکا درخشانفر (البرز)

11 -زهرا خادم پور (البرز)

12-مهرسا خلفی (البرز)

*ایران برگزار کننده بازی های جهانی ورزش های الکترونیک WESG

از سوی AliSport (مجموعه برگزار کننده انحصاری مسابقات داخل سالن آسیا ترکمنستان 2017، بازیهای آسیایی 2018 اندونزی و بازیهای آسیایی 2022 چین) وابسته به Alibaba Group (بزرگترین غول تجاری دولتی چین که در بین ده شرکت دارنده بالاترین ارزش برند معتبر در دنیا و اولین برند قاره آسیا در حوزه دیجیتال و تجارت الکترونیک است) انجمن بازی ها و ورزش های الکترونیک فدراسیون انجمن های ورزشی ایران، به عنوان نماینده رسمی برگزار کننده بخش مقدماتی کشوری، بازی های جهانی ورزش های الکترونیک WESG که بزرگترین مسابقات قهرمانی بین المللی در رشته E-Sports است، برگزیده شد.

سرپرست انجمن با بیان پیشینه این مسابقات گفت: بازی های جهانی ورزش های الکترونیکی WESG از بزرگترین مسابقات قهرمانی بین المللی در رشته E-Sport در جهان است که از سال 2016 در شانگهای چین و با هدف ایجاد فضای رقابتی و مسابقاتی آغاز به برگزاری کرده و توسط شرکت بزرگAliSport (مجموعه تابعه از سازمان های اختصاص داده شده برای ارتقاء ورزش در چین) وابسته بهAlibaba Group (شرکت دولتی چینی است فعال در حوزه دیجیتال و تجارت الکترونیک که در بین ده شرکت دارای بالاترین ارزش برند در دنیا رده بندی می شود و دارای یک کانال تلویزیونی ورزشی مستقل است و با بسیاری از فدراسیون های ورزشی همکاری می کند) سازماندهی و اجرایی می شود. اولین دوره این مسابقات در سال 2016 در گوانگژو چین برگزار شد و در مجموع به دارندگان مقام های برتر در رشته های CS:GO , DOTA2, Hearthstone , StarCraft II جوایزی به ارزش بیش از 5.5 میلیون دلار پرداخت شد.

یعقوبی در ادامه گفت: دومین دوره این رویداد از اواخر سال جاری میلادی در دو بخش آقایان و بانوان و در دو مرحله مقدماتی و نهایی اجرا می شود. در بخش مقدماتی، کشورهای هر قاره به صورت منطقه ای برای مشخص شدن نمایندگان هر قاره با هم مقابله می کنند و در مرحله نهایی این فستیوال بزرگ که در مارس 2018 برگزار می شود، تیم های منتخب از میان قاره های پنجگانه آسیا و اقیانوسیه، اروپا، آفریقا، آمریکای شمالی و جنوبی با یکدیگر به رقابت می پردازند. در بخش بانوان رشته بازی های Hearthstone و CS:GO و در بخش آقایان رشته بازی های DOTA2, Hearthstone , CS:GO و StarCraft II به رقابت گذاشته می شود.

وی با اشاره به حمایت های همه جانبه و مستمر ریاست محترم فدراسیون انجمن های ورزشی آقای علیپور از این رشته ورزشی، اضافه کرد: با پیگیری و تلاش دبیر انجمن آقای رضا بابایی و همچنین از طرفی با توجه به پرشماربودن تعداد مخاطبان این رشته ورزشی در کشورمان، مدیران برگزارکننده این مسابقات، یک سهمیه اختصاصی در هر یک از چهار رشته بازی پرطرفدار به نام های CS:GO , DOTA2, HS ,SC II در بخش آقایان به گیمرهای ایرانی تخصیص دادند. از این رو از سوی مدیران برگزارکننده این رویداد، نمایندگی رسمی برگزاری مسابقات فوق در کشور عزیزمان ایران به این انجمن واگذار شد و به دنبال این موفقیت بزرگ برنامه ریزی برگزاری رقابت های مقدماتی این رویداد برای گزینش تیم ها و نفرات برتر کشورمان، بر اساس بازه های زمانی اعلامی از سوی نهاد یادشده در دستور کار قرار گرفت.

یعقوبی در توضیح جدول زمانی بخش های مختلف این رویداد در داخل و خارج کشور گفت: گرفتن مجوز شورای برون مرزی برای انجام این سفر با همراهی فدراسیون انجمن های ورزشی در حال انجام است و ثبت نام مسابقات انتخابی تیم ملی ایران تا 12 آذرماه ادامه دارد. از 13 تا 26 آذرماه نیز کار برگزاری مسابقات انتخابی در دو مرحله برخط (ONLINE) و حضوری (LAN) صورت می گیرد و از 27 آذر ماه تا 20 دی ماه، زمان آماده سازی مقدمات سفر از جمله اخذ ویزا و تهیه بلیط و اخذ مجوز خروج از کشور برای ورزشکاران دانش آموز، دانشجو ویا سرباز وظیفه در دستور کار قرار دارد و در تاریخ 21 تا 24 دی ماه نیز زمان برگزاری مسابقات فینال در قاره آسیا است که به صورت متمرکز در کشور چین برگزار می شود.

وی در خصوص محل تامین هزینه های برگزاری این رویداد گفت: شرکت در این مسابقات برای تیم ها و بازیکنان ثبت نام کننده به صورت رایگان خواهد بود همچنین اعزام تیم ها و بازیکنان برتر ایران به مسابقات فینال آسیایی چین در هر چهار رشته صورت خواهد گرفت و با اعلام برگزار کننده، کلیه هزینه های اعزام تیم ملی ایران شامل بلیط هواپیما، اقامت و تغذیه توسط حامی مالی رویداد تامین شده است. در ضمن با تاییدیه برگزارکنندگان این رویداد، علاقمندان برای شرکت در این مسابقات می بایست فقط به پایگاه اطلاع رسانی انجمن بازی ها و ورزش های الکترونیک به نشانی www.ie-sports.ir مراجعه کرده و فرم ثبت نام را در رشته مورد نظر تکمیل و کد رهگیری دریافت کنند.

سرپرست انجمن در پایان گفت: مهمترین موضوعی که در هر اعزام به مسابقات بین المللی برای برخی از ورزشکاران و در تمام رشته های ورزشی چالش آفرین است مبحث تعیین تکلیف وضعیت خدمت نظام وظیفه برای آقایان ورزشکار است. امیدواریم که ورزشکاران در این مسیر با رعایت صداقت ما رایاری کنند. با توجه به همکاری هایی که میان وزارت ورزش و جوانان و سازمان های مربوطه مانند سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا، وجود دارد امکاناتی فراهم است که برای تمامی ورزشکاران دانش آموز، دانشجو ویا حتی کسانی که در حال گذراندن خدمت وظیفه سربازی هستند، مجوز های لازم برای خروج از کشور و گرفتن گذرنامه امکان پذیر است به شرطی که ورزشکاران نیز ما را با ارایه مدارک و اسناد مستند در زمان مفید و رعایت صداقت یاری کنند بر همین اساس صرفا مشمولان غایب بدون دلیل امکان اخذ اجازه خروج از کشور را ندارند.در صورتیکه تیم ها و نفرات برتر، مشکلات غیرقابل رفع برای خروج از کشور از جمله غیبت های بی دلیل از خدمت سربازی و یا فرار از خدمت سربازی، داشته باشند، انجمن نسبت به جایگزینی آنها با نفرات و تیم های پایین تر رتبه بندی مسابقات انتخابی کشوری اقدام خواهد کرد.

601

کد خبر: 877983

وب گردی

وب گردی