مبارزه با تروریسم بدون پایان دادن به اشغال فلسطین نتیجه ای ندارد

دبیرخانه کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی همبستگی با فلسطین، تاکید کرد:مبارزه با تروریسم بدون پایان دادن به اشغال فلسطین نتیجه‌ای نخواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز ، دبیرخانه کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین، تاکید کرد: تحولات و بحران های جاری در منطقه بیانگر این است که مبارزه با تروریسم و گروههای تکفیری بدون پایان دادن به اشغال فلسطین و توقف سیاست های تجاوز کارانه رژیم صهیونیستی نتیجه ای دربر نخواهد داشت.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

بیانیه دبیرخانه کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین به مناسبت روز جهانی همبستگی

روز چهارشنبه ۸ آذر برابر با ۲۹ نوامبر روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین است. سازمان ملل تحت فشار مبارزات و مجاهدت های حق طلبانه ملت فلسطین و افکار عمومی مردم آزادیخواه جهان، در سال ۱۳۵۶ این روز را به عنوان روز فلسطین نام گذاری نمود. همچنین در چنین روزی در سال ۱۳۲۶ سازمان ملل طی قطعنامه ظالمانه و تحمیلی ۱۸۱ سرزمین مقدس فلسطین را به دو بخش تقسیم نمود.

امروز گرچه پرچم فلسطین در کنار پرچم های ۱۳۶ کشور جهان برافراشته شده، اما حتی این موقعیت نتوانسته است گرهی از رنج بی پایان این مردم باز کند. طی همین مدت شهرک های صهیونیستی نشین بیشتری ساخته شده اند و همچنان ملت فلسطین با اقدامات قهری و وحشیانه رژیم اشغالگر قدس از خانه و کاشانه خود آواره می شوند. کرانه غربی رود اردن با کشیدن برج، دیوار بلند بتنی و سیم خاردار به دور آن به زندان ملت فلسطین تبدیل شده است. نوار غزه در محاصره کامل قرار گرفته و گذرگاهای مصر به روی آنها بسته شده است. طی این سال ها ملت فلسطین بارها مورد حملات هوایی و زمینی ارتش صهیونیستی قرار گرفته، هزاران نفر از ساکنین آن کشته شدند و خانه هایشان بر سرشان ویران شده است. زندان های رژیم اشغالگرقدس از هزاران فلسطینی انباشته شده است. رژیم صهیونیستی که برای تداوم ستمگری خود و اشغال سرزمین فلسطین به پشتیبانی بی دریغ دولت آمریکا متکی است، تحت حمایت همه جانبه استکبار جهانی آگاهانه می کوشد تا ملت فلسطین را از حداقل حقوق مشروع خود محروم نماید. همچنان میلیون ها آواره فلسطینی در کمپ ها و اردوگاههای پناهندگان در کشورهای مختلف روزگار خود را با سختی سپری کرده و با حداقل امکانات، بیماری و گرسنگی دست و پنجه نرم می نمایند. جهانیان امروز به این باور رسیده اند که اشغال فلسطین و جنایات مستمر، سازمان یافته و ضد انسانی رژیم صهیونیستی علیه ساکنان این سرزمین مقدس منشاء ایجاد و تداوم یکی از طولانی ترین بحران های جهان گردیده است. بحرانی که نه تنها ریشه بسیاری از مشکلات و بحران ها در خاورمیانه و جهان بلکه یکی از سرچشمه های اصلی ناامنی و بی ثباتی در عرصه جهانی به شمار می رود.

دبیرخانه کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین از همه آزادی خواهان، امت اسلامی و مجالس جهان می خواهد که ضمن اهمیت دادن و ارج نهادن به تعیین روز بین المللی همبستگی با مردم فلسطین، خواستار پایان دادن به محاصره مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه و توقف شهرک سازی در مناطق فلسطینی شوند. بر این باوریم که تحولات و بحران های جاری در منطقه بیانگر این است که مبارزه با تروریسم و گروههای تکفیری بدون پایان دادن به اشغال فلسطین و توقف سیاست های تجاوز کارانه رژیم صهیونیستی نتیجه ای دربر نخواهد داشت.

دبیرخانه کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین همچنین ضمن محکوم نمودن اقدامات سبوعانه رژیم صهیونیستی در بازداشت وکشتن بدون دلیل جوانان و کودکان فلسطینی، نابودی هویت تاریخی و تمدنی قدس شریف و هتک حرمت مسجد الاقصی، حل ریشه ای بحران فلسطین را در مقاومت و رفع اشغال از سرزمین مقدس، از طریق حق تعیین سرنوشت توسط ساکنین اصلی و بازگشت کلیه آوارگان فلسطینی به سرزمین مادری خود می داند و بر لزوم تحکیم وحدت ملی و اتحاد صفوف مبارزین به عنوان پایه اصلی دستیابی به حقوق مشروع ملت فلسطین تاکید می کند و معتقد است که سالروز جهانی همبستگی با ملت فلسطین فرصتی برای تجدید مسئولیت تاریخی است که جامعه جهانی در قبال مساله فلسطین به عهده دارد.

کد خبر: 878033

وب گردی

وب گردی