وزیر نفت عراق خواستار تمدید توافق کاهش تولیدات نفتی شد

وزیر نفت عراق درخواست خود برای تمدید توافق کاهش تولیدات نفتی را تکرار کرد و اضافه کرد چنین توافقی نیازمند هیچ‌گونه بازنگری میان مدت نیست.

به گزارش گروه اقتصادى ایسکانیوز؛ وزیر نفت عراق درخواست خود برای تمدید توافق کاهش تولیدات نفتی را تکرار کرد و گفت: چنین توافقی نیازمند هیچ‌گونه بازنگری میان مدت نیست.

جباراللعیبی گفت: توافق حاضر در پایان مارچ به پایان می‌رسد. بنابراین ما ۹ ماه دیگر آن را تمدید خواهیم کرد که این به معنای آن است که توافق تا پایان ۲۰۱۸ به پایان خواهد رسید.

او ادامه داد: ما با قیمت ۶۰ دلاری نفت هم خوشحال هستیم و ممکن است بخواهیم قیمت‌ها کمی بالاتر برود اما مجبوریم که در مورد تاثیر افزایش قیمت در آن سوی دنیا هم محتاط باشیم و دیگران را تشویق به تولید بیش‌ازحد نکنیم.

او گفت :هر کشوری برای خود حق انتخابی دارد و هر کشوری باید با تصمیم‌گیری‌ها موافقت کند. اوپک بر اساس نظر جمعی کار می‌کند. این‌طور نیست که یک کشور به تنهایی بتواند مانع تصمیم‌گیری‌ها شود بنابراین ما نیازمند این هستیم که منتظر اجلاس اصلی باشیم و من بسیار خوش‌بین هستم.

به دنبال اظهارات اللعیبی، وزیر انرژی امارات متحده عربی هم که در وین با خبرنگاران صحبت می‌کرد این ایده که دیدگاه عراق به معنای این باشد که توافقی صورت گرفته است را رد کرد.

هرچند سهیل‌ المزروعی وزیر نفت امارات متحده عربی به سی‌ان‌بی‌سی گفت: تمام کشورهای شرکت‌کننده همه تلاش خود را به کار بستند تا به توافق برسند که این شامل روسیه هم می‌شود.

منبع: مهر

401

کد خبر: 878080

وب گردی

وب گردی