ارزش صادرات کاشی تا پایان به ۳۶۰ میلیون دلار خواهد رسید/ فعالیت کارخانجات با ۵۰ درصد ظرفیت

رئیس انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک با بیان اینکه طی ۸ ماهه امسال صادرات کاشی با ۱۵ درصد افزایش به ۹۵ میلیون متربع و ارزش ۲۴۰ میلیون دلار رسیده است، گفت: تا پایان سال این رقم به ۳۶۰ میلیون دلار خواهد رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمد روشنفکر، درباره میزان تولید کاشی در کشور اظهار کرد: طی ۸ ماهه امسال ۲۵۰ میلیون مترمربع تولید شده که تا پایان سال به رقم ۳۷۰ میلیون مترمربع خواهد رسید.

او با بیان اینکه طی ۸ ماهه امسال صادرات کاشی با ۱۵ درصد افزایش به ۹۵ میلیون متربع و ارزش ۲۴۰ میلیون دلار رسیده است، گفت: تا پایان سال این رقم به ۳۶۰ میلیون دلار خواهد رسید.

رئیس انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک گفت: عراق، گرجستان، ارمنستان، آذربایجان قزاقستان و پاکستان کشور‌های بازار‌های صادراتی محصولات کاشی ایران هستند.

روشنفکر تصریح کرد: به دلیل محدودیت‌های بانکی و باز نشدن ال سی برای حضور در کشور‌های اروپایی با مشکل مواجه هستیم و تا این مانع برطرف نشود، صادرات با سختی ممکن خواهد بود.

او با بیان اینکه بزرگترین بازار هدف ما عراق است، گفت: طی سال گذشته دو بار تعرفه‌ها از سوی عراق افزایش یافت و حتی برای بارگیری نیز محدودیت‌هایی ایجاد کردند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک اظهار کرد: نیاز امروز صنعت کاشی تحریک بازار است و دولت می‌تواند با بازسازی بافت‌های فرسوده شهری این صنعت را از بحران خارج کند.

روشنفکر ادامه داد: کارخانجات کاشی در کشور به طور میانگین با ۵۰ تا ۵۵ درصد ظرفیت خود در حال فعالیت هستند.

منبع: میزان

402

کد خبر: 878095

وب گردی

وب گردی