استخدام سه هزار  و 75 نفر  از ایثارگران / ارائه تسهیلات مسکن به 44 هزار ایثارگر

اقدامات و عملکرد بنیادشهید و امور ایثارگران نیز از جمله مواردی است که در کتاب گزارش 100 روزه دولت دوازدهم آمده و یکی از مهمترین اقدامات آن فراهم شدن زمینه استخدام برای سه هزار 75 نفر از ایثارگران در دستگاه های اجرایی است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، تامین وام اشتغال برای 2 هزار و 578 نفر از ایثارگران و خانواده های شهدا یکی دیگر از اقدامات تاثیرگذار بنیاد شهید در دولت یازدهم و دوازدهم است؛ ارائه تسهیلات بانکی تامین مسکن به 44 هزار و 560 نفر از دیگر اقداماتی است که در کتاب گزارش100 روزه دولت دوازدهم آمده است.
ضمن اینکه تسهیلات بانکی تامین مسکن ایثارگران و خانواده های شهدا به میزان حدود 9 هزار فقره، در 100 روز گذشته پرداخت شده است و روند اعطای این تسهیلات در چارچوب ‌های قانونی ادامه خواهد یافت.
پوشش بیمه ‌ای 760 هزار نفر در بیمه همگانی و یک میلیون و 710 هزار نفر در بیمه تکمیلی از میان ایثارگران، جانبازان و خانواده های شهدا در این مجموعه عملکردی به عنوان کارنامه دولت ذکر شده است.
پرداخت معوقات جامعه ایثارگری که از سال 1376 باقی مانده بود، از دیگر اقداماتی که در دولت یازدهم و دوازدهم شرایط پرداخت آن فراهم شد به طوری که مطالبات سال 1395 خانواده معظم شهدا در 24 استان در ابتدای فعالیت دولت دوازدهم انجام شد.
همچنین باقیمانده مطالبات سال 1395 این افراد نیز تا پایان سال جاری پرداخت شده و پرداخت مطالبات ایثارگران و خانواده های شهدا پس از سال ‌ها به روز می‌ شود.
یکی دیگر از اقداماتی که در دولت یازدهم در حوزه ایثارگری به آن توجه ویژه شد، موضوع اشتغالزایی خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که روند توجه به این حوزه در دولت دوازدهم نیز ادامه خواهد داشت.
به طوری که در این100 روز استخدام سه هزار و 75 نفر از ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی قطعی شده است ضمن اینکه 642 نفر از متقاضیان واجد شرایط به منظور کسب تجربه به عنوان کارورز به دستگاه‌های اجرایی معرفی شدند و برای تعداد 753 نفر از ایثارگران متقاضی ایجاد کسب و کار واجد شرایط در راستای خوداشتغالی با هماهنگی ‌های انجام شده جواز کسب و کار صادر شده است.
در بخش فرهنگی بنیادشهید نیز در دولت یازدهم اقداماتی انجام شده که این برنامه ها نیز در دولت دوازدهم ادامه داشت که نمونه هایی از آنها فراهم کردن امکان استفاده از خدمات آموزشی از جمله تحصیل رایگان در دانشگاه‌ ها و ارائه خدمات تقویت بنیه علمی برای دانشجویان و ارائه خدمات کمک آموزشی، هدایت و مشاوره تحصیلی برای دانش آموزان است.
همچنین 47 عنوان کتاب و نشریات مرتبط با حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دولت دوازدهم چاپ و یا تجدید چاپ شده ‌اند و در راستای ترویج فرهنگ ایثار در طول این مدت 400 کنگره، مراسم و یادواره شهدا در کشور به صورت ملی، استانی و شهرستانی برگزار شده است.
ارائه خدمات درمانی به ایثارگران در بخش درمانی نیز از دیگر عملکردها و فعالیت های بنیادشهید در دولت دوازدهم است که علاوه بر پوشش حدود 760 هزار نفر در بیمه‌ های همگانی، قرارداد بیمه تکمیلی ایثارگران با پوشش‌های مناسب برای بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر از ایثارگران و خانواده شهدا و ایثارگران منعقد شده است که توسط شرکت بیمه گر درحال اجرا است.

علاوه بر پوشش حدود 760 هزار نفر در بیمه‌ های همگانی، قرارداد بیمه تکمیلی ایثارگران با پوشش‌های مناسب برای بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر از ایثارگران و خانواده شهدا و ایثارگران منعقد شده است که توسط شرکت بیمه گر درحال اجرا است


ضمن اینکه دعوت از متخصصان بین ‌المللی برای ارائه خدمات درمانی تخصصی اعم از مشاوره، ویزیت و اعمال جراحی نیز ادامه دارد.
دیدار با ایثارگران و خانواده آنها در قالب طرح سپاس، ساماندهی گلزار شهدا، ارائه خدمات مشاوره و مددکاری، پایش سلامت جانبازان، توسعه پورتال خدمات الکترونیک ایثارگران در بخش‌های مختلف، برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی ایثارگران و حمایت از ابداعات و اختراعات نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر از برنامه‌هایی بوده است که از ابتدای شروع به کار دولت جدید در دستور کار بنیاد شهید بوده و اجرای آنها ادامه دارد.
براساس جدیدترین آمار، مردم سربلند ایران اسلامی در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس و دیگر حوادث تروریستی، 225 هزار و 570 شهید را تقدیم انقلاب کرده اند.
همچنین تعداد کل جانبازان در کشور 574 هزار و 101 نفر است که 336 هزار و 282 نفر معادل 59 درصد جانبازان زیر 25 درصد و 237 هزار و 819 نفر معادل 41 درصد نیز جانبازان 25 درصد و بالاتر هستند.
تعداد آزادگان کشور در دوران دفاع مقدس 43 هزار و 173 نفر هستند.
همچنین آمار پدران شهدا 49 هزار و 572 نفر و مادران شهید نیز 106 هزار و 391 نفر هستند.

700

کد خبر: 878113

وب گردی

وب گردی