بورس در هفته ای که گذشت/ رکورد پنجاه ساله بورس شکست

شاخص کل در هفته ای که گذشت با رشد همراه بود و در نهایت به کانال 91 هزار واحدى راه پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در هفته کاری منتهی به هفته دوم آذر ماه سال 96 شاخص بورس و اوراق بهادار تهران از رقم 89 هزار و 339 واحد عبور کرد و سرانجام به کانال 91 هزار و 152 واحد وارد شد بنابراین می توان گفت شاخص کل در هفته ای که گذشت با رشد 1 هزار و 813 واحدی همراه بود.

ارزیابى کلى از روند بازارسرمایه در هفته اى که گذشت نشانگر ادامه روند صعودى بازار سرمایه از هفته گذشته تا آخرین روز معاملاتى هفته جارى بود که به گفته بسیارى از کارشناسان این بازار، بورس طی چند روز گذشته رکورد چند ساله خود را شکست و به کانال ٩١ هزار واحدى راه پیدا کرد.

رشد قیمت نفت و دید افزایشی آن، افزایش قیمت دلار و نیز رشد کامادیتی ها بر روند بازار سرمایه تاثیرگذار بودند و باعث رشد نجومی شاخص کل در بورس شدند.

براساس بررسی های انجام شده اکثر گروه ها در بازار روند حرکتی خوبی را طی هفته ای که گذشت از خود نشان دادند، صنایع پالایشی و پتروشیمی به دلیلی افزایش نرخ دلار ، فولادی ها و کانه های فلزی به دلیل افزایش قیمت کامادیتی ها رشد بیشتری را نسبت به سایر صنایع تجربه کردند.

لازم به ذکر است، این رشدهای مناسب چون با شکست تاریخی سقف شاخص همراه شد اثر هیجانی زیادی بر بازار گذاشت و همچنین از سوی دیگر افزایش قیمت نفت بر تمام صنایع صادراتی اثر مثبت داشت و نیز بازار را تحت شعاع قرار داد.

این گزارش می افزاید، سیاست های مالی پیشین دولت مانند کاهش سود سپرده‌های بانکی را هم نباید در بهبود روند بازار فراموش کرد و همچنین براساس گزارش های منتشر شده، گزارش‌ ۶ ماهه شرکت‌ها گزارش های مناسبی بوده و پیش بینی می شود که گزارش های ۹ ماهه هم گزارش های تاثیرگذاری بر بازار باشند.

گفتنی است، براساس خبرهای منتشر شده در صورتی که اتفاق خاصی اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار ندهد بازار به این روند خود ادامه می دهد و رشد بیشتری را از خود نشان می دهد.

401

کد خبر: 878116

وب گردی

وب گردی