«ظریف» راهی رم شد

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران، برای سفری یک روزه با هدف شرکت و سخنرانی در سومین کنفرانس بین‌المللی گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای، راهی رم پایتخت ایتالیا شد.

به گزارش ایسکانیوز ، محورهای اصلی این کنفرانس امنیت مشترک، سعادت مشترک، مهاجرت، فرهنگ و جامعه مدنی است و بنا بر دعوت رسمی آنجلینو آلفانو وزیر امور خارجه ایتالیا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این کنفرانس شرکت می کند و یکی از سخنرانان اصلی خواهد بود.

طبق آنچه اعلام شده وزیر امور خارجه سپس در روز جمعه با سفر به باکو در کنفرانس قلب آسیا شرکت می کند. این کنفرانس با قرار دادن افغانستان در کانون آن، چارچوبی برای افزایش همکاری منطقه ای دوستانه و نتیجه بخش را با هدف تقویت صلح و رفاه منطقه ای فراهم می سازد. این چارچوب به عنوان مسیری برای رسیدگی به چالش ها و منافع مشترک افغانستان و همسایگان و شرکای منطقه ای آن کشور ایجاد شده و به صورت سالیانه در یکی از کشورهای مشارکت کننده برگزار می شود.

کنفرانس قلب آسیا شامل ۱۴ کشور مشارکت کننده، ۱۷ کشور حمایت کننده و ۱۲ سازمان منطقه ای و بین المللی است که در این نشست وزرا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز شرکت خواهد داشت.

301

کد خبر: 878136

وب گردی

وب گردی