برطرف کردن مشکلات اقتصادی جامعه در اولویت قرار دارد

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه برطرف کردن مشکلات اقتصادی در جامعه دارای اولویت است عنوان کرد: اگر اقتصاد یک جامعه فلج شود مردم آن جامعه نیز ضعیف شده و جامعه از بین می‌رود.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی ظهر امروز در دوازدهمین همایش ستاد فرهنگی فجر انقلاب اسلامی با موضوع اقتصاد مقاومتی، راه روشن پیشرفت و عدالت که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به اهمیت فداکاری با اخلاص اظهار داشت: توجه به فداکاری با اخلاص از اولویت‌های اسلام و انقلاب بوده و برخی موارد این فداکاری با پاسخ به شبهات مردم ادا می‌شود.

وی حفظ عزت اسلامی را مهم دانست و افزود: شناخت خصوصیات و اولویت‌های هر شخصی متناسب با خصوصیات خود با فعالیت در عرصه‌های مختلف می‌تواند در راه پایداری انقلاب اسلامی تلاش کند.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: همه موجودات به‌صورت ترکیبی آفریده‌ شده‌اند اما فقط خداوند ترکیبی نیست.

وی انسان را موجودی کامل برشمرد و تصریح کرد: درخت از چندین جز از جمله ریشه، ساقه، برگ و میوه تشکیل‌ شده است، همچنین نیز اندام‌های انسان به یکدیگر ارتباط دارند که ذات وجود انسان را به وجود می‌آورند، از این‌ رو جامعه نیز دارای ذات ارگانیک است و اگر انسان‌ها وحدت میان خودشان را بپذیرند و یکدیگر را تکمیل کنند یک جامعه سالم به وجود می‌آید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه به هدف خداوند از خلقت انسان اشاره و ابراز کرد: هدف خداوند از خلقت انسان تکامل و رشد انسان بوده است، بنابراین باید تأثیر شغل‌های جامعه شناخته و ارزش‌گذاری شود تا افرادی که توانایی انجام چندین کار را داشته بدانند که کدام کار مهم‌تر و تأثیر بیشتری در سعادت جامعه دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هیچ کشوری بدون مشکل نیست به همین دلیل در جمهوری اسلامی نیز مشکلاتی وجود دارد که برخی از آن مشکلات با رشادت‌های امام خمینی(ره) و شهیدان برطرف شد.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: اکنون باید مشکلات دسته‌بندی‌شده و به ترتیب اولویت آنان به بررسی و برطرف کردن مشکلات بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه برطرف کردن مشکلات اقتصادی در جامعه دارای اولویت است، عنوان کرد: اگر اقتصاد یک جامعه فلج شود مردم آن جامعه نیز ضعیف شده و جامعه از بین خواهد رفت.

مصباح یزدی خاطرنشان کرد: جامعه در صورتی در مواجه با مشکلات پیروز می‌شود که نهادی که دین مردم را در جامعه تقویت کند با قدرت عمل کند چرا که عامل اصلی پیروزی جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس و حضور مردم در جبهه‌های جهادی دیانت و اعتقادات مردم بود.

901

کد خبر: 878202

وب گردی

وب گردی