هرمزگان بزرگترین واحد تولیدی پرورش ماهی در قفس در خاورمیانه است

استاندار هرمزگان با بیان این که این استان بزرگترین واحد تولیدی پرورش ماهی در قفس در خاورمیانه است، گفت: هرمزگان ظرفیت تولید 143 هزار تن تولید ماهی در قفس را دارد.

به گزارش ایسکانیوز، فریدون همتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آلودگی‌های زیست محیطی از جمله دریا و ساحل هرمزگان یکی از دغدغه‌های دولت و استانداری هرمزگان است اظهار داشت: برای جلوگیری از این آلودگی‌ها، طرح‌هایی در دست اجراست و اقدامات موثری صورت خواهد گرفت.

وی جزیره هرمز در خلیج فارس را بهشت خاک‌شناسی کشور و از جاذبه‌های مهم گردشگری در هرمزگان برشمرد و افزود: حوزه گردشگری یکی از ظرفیت‌های بزرگ و مهم هرمزگان است که مورد توجه قرار خواهد گرفت تا علاوه بر معرفی هرمزگان به دیگر مردم کشور، موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در این استان شود.

استاندار هرمزگان ادامه داد: هرمزگان به دلیل پتانسیل بالا در پرورش میگو و استقبال بازارهای بین‌المللی از این محصول می‌تواند به قطب پرورش میگو در کشور تبدیل شود.

همتی بیان داشت: فرآیند صدور مجوزهای پرورش میگو در استان کوتاه‌تر شده و سرمایه‌گذاران در این عرصه می‌توانند مجوزهای مورد نیاز را در کوتاه‌ترین زمان دریافت کنند.

وی تصریح کرد: هرمزگان بزرگترین واحد تولیدی پرورش ماهی در قفس در خاورمیانه است که ظرفیت تولید 143 هزار تن تولید ماهی در قفس را دارد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: محصولات کشاورزی خارج از فصل هرمزگان یکی دیگر از ظرفیت‌های این استان است که می‌توان با تقویت آن موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان شد.

901

کد خبر: 878232

وب گردی

وب گردی