دستجردی: موضع گیری های دکتر ولایتی دل برخی  افراد غرب زده را به دردآورده است

وزیر پیشین بهداشت گفت: موضع گیری های دکتر ولایتی در زمینه سیاست خارجی و دفاع از انقلاب و جمهوری اسلامی ایران دل برخی از افراد غرب زده را به درد آورده است.

مرضیه وحید دستجردی وزیر پیشین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به ویژگی های شخصیتی دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: آقای دکتر ولایتی طبیبی هستند که در طبابت شان فردی کم نظیر بودند و در گذشته جزء بهترین دانش آموختگان دانشگاه تهران بودند.

وی افزود: وی توسط دکتر غریب و دیگر اطبا شناخته شده کشور مورد تایید واقع شده و دوره فوق تخصص خود را در آمریکا گذراندند؛ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل اشرافی که به مسائل بین المللی و سیاست خارجی داشتند به مدت 16 سال سکان داره وزارت امور خارجه بودند. ما هیچ شخص دیگری را در نداشتیم که در وزارت خارجه با این سنوات به این سمت بسیار مهم اشتغال داشته باشد.

دستجردی ادامه داد: یکی از مهم ترین و در واقع یکی از ستون های دولت، ستونی است که بر مبنای سیاست های خارجی استوار است و وزیر خارجه یکی از مهم ترین وزرای هر کابینه است؛ دکتر ولایتی در این 16 سالی که در وزارت خارجه بودند کارنامه بسیار موفق و درخشانی را از خود بر جای گذاشتند و نسلی را از دیپلمات ها تربیت کردند که این دیپلمات ها به دلیل تربیتی که توسط دکتر ولایتی شده بودند همواره در کشور تاثیر گذار اند.

وزیر اسبق بهداشت تصریح کرد: جناب آقای ظریف در گذشته یک کارمند محلی سفارت ایران در آمریکا بودند که دکتر ولایتی در آنجا وی را می بیند و از اقدامات وی استقبال می کنند و به تدریج او را در سمت های مختلف منصوب می کنند.

وی با بیان این که موفق ترین دوره وزارت امورخارجه کشور دوره ای بوده است که دکتر ولایتی سکان دار این وزارتخانه بودند خاطر نشان کرد: هیچ یک از وزارای امور خارجه بعد از دکتر ولایتی به اندازه وی موفق نبودند و این نسلی که تربیت کرده اند نسلی هستند که در وزارت امور خارجه جزء مهره های تاثیر گذار هستند.

دستجردی اضافه کرد: دکتر ولایتی حدود 17 سال به عنوان مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در حال فعالیت هستند و در طول این مدت نیز ما شاهد تحرکات، حضور، ملاقات با اشخاص بین المللی و سفرهای بین المللی وی هستیم و می بینیم که چقدرحضور ایشان در این سمت موثر است.

وزیر پیشین بهداشت با تاکید بر فعالیت های دکتر ولایتی در امور و وحدت میان مذاهب اظهار داشت: دکتر ولایتی با توجه به آن حافظه عجیب و غریبی که دارند، فردی کلیدی و یک عنصر بسیار تاثیر گذارهستند و همین علم و توانمندی وی در زمینه های مختلف از او فردی ذی فنون ساخته است.

وی تاکید داشت: تعدد شوراها و جلساتی که دکتر ولایتی در آن ها در حال نقش آفرینی است، علامت این نیست که برای وی یک امتیاز منفی قلمداد شود بلکه این اقدامات نشانه ای از امتیازات بالای شخصیتی وی است و نشان دهنده توانمندی و کارشناسی وی در زمینه های مختلف است.

دستجردی با بیان این که دکتر ولایتی کمترین وقت را برای استراحت و خواب می گذارند گفت: دکتر ولایتی بیشتر وقت خود را صرف کار و مطالعه می کنند و برخلاف برخی از مسئولین که صرفا حرف می زنند، وی مطالعه می کند و بعد حرف می زند؛ دکتر ولایتی ابتدا تحقیق و بررسی می کند و حرفشان از روی مطالعه، دانش، تحقیق و بررسی است.

وزیر اسبق بهداشت اظهار کرد: موضع گیری های دکتر ولایتی در زمینه سیاست خارجی و دفاع از انقلاب و جمهوری اسلامی ایران دل برخی از افراد غرب زده را به درد آورده است؛ ما امیدواریم خداوند متعال این افراد را اصلاح کند.

وی افزود: مردم ما قدر زحمات و اقدامات عدیده دکتر ولایتی را می دانند و بنده نیز به عنوان پزشک و به عنوان کسی که در زمانی مسئولیت وزارت بهداشت را بر دوش می کشیدم همواره از مشاوره ها و نظرات وی استفاده می کردم و خواهم کرد به نظر بنده تجربه های گران سنگ دکتر ولایتی می تواند به عنوان مشاوره توسط افراد مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

302

کد خبر: 878291

وب گردی

وب گردی