به هیچ عنوان اقلام امدادی دست دوم به مناطق زلزله زده ارسال نشد

معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به حساسیت های موجود در بحث کمک به زلزله زدگان به هیچ عنوان اقلام امدادی از جمله پتو و لباس دست دوم به مناطق زلزله زده ارسال نشد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، سعید متانی افزود: تلاش جمعیت هلال احمر در راستای ارائه بهترین خدمات در همه زمینه ها به افراد آسیب دیده ناشی از زلزله است.
وی اظهار کرد: با توجه به حساسیت های موجود در بحث کمک به زلزله زدگان و تلاش ها در این زمینه، تمام وسایل گرمایشی، پتو، البسه و... که به مناطق زلزله زده ارسال شدند نو و قابل استفاده برای آسیب دیدگان بود و به هیچ عنوان اقلام امدادی دست دوم به مناطق زلزله زده ارسال نشد.
معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات هلال احمر عنوان کرد: با توجه به شرایط مناطق زلزله زده علاوه بر توزیع اقلام امدادی و گرمایشی و نیز ضرورت توزیع مواد غذایی در کوتاهترین زمان میان زلزله زدگان، اقلام در ستادهای فرعی برای بسته بندی سریعتر بارگیری می‌شد.
وی با تاکید بر حجم بالای اقلام تهیه شده به منظور ارسال به مناطق زلزله زده گفت: با توجه به حجم بالای اقلام تهیه شده برای ارسال به مناطق زلزله زده، ناوگان لجستیک را از تمام استان های معین فراخواندیم تا در ستاد اصلی برای ارائه خدمات مستقر شوند.
متانی در ادامه افزود: شهر بیستون، به عنوان ستاد و انبار اصلی اقلام تهیه شده برای زلزله زدگان تعیین شده است و تمام اقلام مجوز عبور و ارسال را از این مرکز دریافت می کنند و اقلام اضافی تا زمان نیاز مجدد و توزیع در مناطق زلزله زده در شهر بیستون دپو می شوند.
معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات هلال احمر با تاکید بر اینکه جا به جایی اقلام ارسال شده نیازمند تعداد بالایی ماشین تندرو برای حضور در مناطق به خصوص مناطق صعب العبور بود، گفت: تعدادی از خودروهای ایسوزو را که سبک و تندرو بوده و کارایی بسیار بالایی نیز داشته است، در این مدت در اختیار داشتیم و با همین خودروها توانستیم روند خدمت رسانی را تسریع ببخشیم.
معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه همچنان توزیع اقلام در مناطق زلزله زده ادامه دارد، افزود: اکنون تعداد 30 دستگاه خودروی ایسوزو، 25 دستگاه تریلر و کامیون را برای ارسال اقلام در اختیار داریم که با استفاده از خودروهای عملیاتی سبک حاضر در منطقه، جابه جایی برخی از نیروها نیرو انجام می شود.
متانی با تاکید بر وجود تعداد بالای مصدومان در روزهای ابتدایی وقوع زلزله، گفت: در روزهای ابتدایی وقوع زلزله در خصوص جا به جایی مصدومان نیازمند تعداد بالایی خودرو آمبولانس بودیم که این امکان از سوی استان های مختلف فراهم و پس از به پایان رسیدن کار انتقال مصدومان، آمبولانس ها به استان های خود منتقل شدند.
وی اظهار داشت: حدود 104 هزار دستگاه چادر از سازمان امداد و نجات و نیز سایر استان ها به کرمانشاه منتقل کردیم و برای انتقال این تعداد چادر، بالغ بر 300 دستگاه کامیون و تریلر را به کار گرفتیم. برای انتقال دیگر اقلام مورد نیاز، بالغ بر800 دستگاه خودرو را طی این مدت در اختیار داشتیم.
معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات هلال احمر خاطر نشان کرد: ترمینال اصلی اقلام زیستی، بهداشتی، امدادی و... پایگاه بیستون بود که از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و ساماندهی اقلام نیز در این شهر نهایی می شود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 505 کشته داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه دست کم 30هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.

700

کد خبر: 878292

وب گردی

وب گردی