تهیه تجهیزات بیمارستانی برای بیماران بستری در منزل توسط خیران

کار خیر به هر شکل ، شیوه ،مکان ، لباس و مقامی انجام شود شایسته تقدیر و مباهات است شاید تصور بیشتر ما از کار خیر دستگیری از یک نیازمند ، حمایت از یک زن سرپرست خانوار و یا حتی نگهداری از معلول و سالمند باشد اما در این سرزمین مردمی هستند که کار خیر را طور دیگری معنا می کنند .

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز زهرا خانم یکی از هم محله ای های شهر ما است .او مادر 6 فرزند بوده و عمری را با عزت زندگی کرده است .همسر زهرا خانم یک کارمند بازنشسته است . دو ماهی می شد که از زهرا خانم خبری نبود با کمی پرس و جو متوجه شدم او در اثر بیماری راهی بیمارستان می شود اما سهل انگاری اورژانس بیمارستان موجب می شود تا او به کما برود . بعد از دو ماه در کما ماندن مسولین بیمارستان به خانواده او می گویند که دیگر بیمارستان مسئولیتی در قبال بیمار آنها ندارد و باید مرخص شود.

اما مگر نگهداری ازاینگونه بیماران در منزل کار راحتی است . صرف نظر از مراقبت های ویژه ای که می بایست در منزل برای این نوع بیماران انجام شود تجهیزاتی نیاز است که هزینه های بسیار سنگینی را به دوش خانواده تحمیل می کند. این تجهیزات اعم از تخت بیمارستانی، تشک مواج، ساکشن، کپسول اکسیژن، دستگاه اکسیژن ساز، دستگاه تست قند و فشار سنج است که اگر خانواده ای بخواهد ان را برای بیمار خود تهیه کند حداقل می بایست مبلغی بالغ بر 8 میلیون تومان ویا حتی بیشتر را در نظر بگیرد. تجربه همین شرایط دشوار کافی است که قامت کانون گرم خانواده ای خم شود.

برای پیگیری این وسایل به چند موسسه خیریه سرزدم اما متاسفانه درداخل تهران هیچ بنیاد و ارگانی وجود نداشت تا این وسایل رابه صورت امانی و یا حتی اجاره با قیمت مناسب دراختیار بیماران قرارد هد .

در پی جست و جوهای خود متوجه شدم خیری در استان اصفهان وجود دارد که با اهدا لوازم پزشکی به بیماران نیازمند کار ارزشمندی را آغاز کرده کنجکاویم موجب شد تا این خیر را پیدا کرده و ضمن کمک به خانواده زهرا خانم انگیزه وی را از این امر خداپسندانه جویا شوم.

سر بالایی تند خیابان 13محرم خوانسار، مصالح فروشی قیصری، روی شیشه مصالح فروشی عبارتی در نگاه اول نظرم را به خود جلب می کرد" دفتر بنیاد خیریه متوسلین به 14 معصوم علیهم السلام".

انتظارش را نداری که یک مصالح فروشی دفتر انجام کاری به این بزرگی باشد .احسان قیصری صاحب این مصالح فروشی و یکی از خیرین پرتلاش کشور است او که دغدغه ای جز کمک به هم وطنانش ندارد. پس از شرح ماجرای زهرا خانم خیر نیک اندیش مهدی خراسانی یکی از تولید کنندگان لوازم پزشکی را در تهران معرفی کرد. این خیر محترم نیز پس از شنیدن شرح حال بیمار تمام تجهیزات پزشکی را در اختیار خانواده زهرا خانم قرارداد و بارسنگینی را ازدوش آنها برداشت.

قیصری که 5 فرزند 2 پسر و 3 دختر دارد در خصوص حمایت خانواده و انگیزه اصلیش از این کار می گوید: از سال 1394 در پی مذاکراتی درصدد ایجاد بنیاد خیریه متوسلین به 14 معصوم علیهم السلام برآمدم . مدتها به این موضوع فکر کردم . دوست داشتم اقدامی نو در امور خیریه انجام بدهم . با چند تن از دوستانم مشورت کردم و به این نتیجه رسیدم که کاری ارزشمندتر از حمایت بیماران نیست .

او می گوید: اهداف اولیه این بنیاد را کمک رسانی به بیماران خاص و تامین دارو، تجهیزات و هزینه های درمانی قراردادیم . همسر و فرزندانم هم در این راه یارو یاور من بودند به طوری که پسرانم لحظه ای مرا در این راه تنها نگذاشتند.

این خیر نیک اندیش می گوید: در حال حاضر بیش از 500 قلم از تجهیزات پزشکی را در اختیار همشهریان خود و حتی بیمارانی از شهرهای مختلف ایران بودندقرار داده ایم.

او می گوید: واکر، ویلچر، ویلچر حمامی، تخت بیمارستانی، تشک مواج، ساکشن، کپسول اکسیژن، دستگاه اکسیژن ساز، دستگاه تست قند و فشار سنج و .... از جمله اقلام پزشکی هستند که به صورت امانت و رایگان در اختیار بیماران و سالمندان نیازمند قرار می گیرد. تهیه دارو، معرفی بیماران مستضعف به بیمارستان های مجهز جهت درمان رایگان نیز بخشی از امور عام المنفعه این خیریه است .

او با اشاره به اینکه هدف بنیاد بر اساس شعار ( ای که دستت می رسد کاری بکن ) است می گوید: پس از چندین ماه پیگیری تاسیس و ثبت بنیاد خیریه را انجام دادیم و با لطف خدا در ابتدای سال 95با شماره 49 بنیاد خیریه به ثبت رسید.در خرداد 95 مقدمه کار با اهداء 100 میلیون تومان تجهیزات پزشکی انجام شد و به تدریج کمک های دیگر از تهران نیز به بنیاد هدیه شد به طوریکه در حال حاضر این مرکز 26 عضو خیر و 300 ملیون تومان تجهیزات پزشکی دارد.

این خیر نیک اندیش با اشاره به اینکه ،دعای خیر بیماران ضامن سلامتی و موفقیتش در جذب خیر و امور عام المنفعه است می افزاید: روزی خانواده ی بیماری نزدم امدم و برای بیمارشان تخت بیمارستانی خواستار شدند او می گوید آن بیمار تا آن زمان بدون تخت و بر روی زمین نگهداری می شد و همراهانش نمی توانستند او را جابه جا کنند تا غذایی بخورد زمانی که تخت را به او دادیم و با کمکهای بغل تخت او را جابه جا کردیم دستانش را رو به آسمان دراز و شروع کرد به دعا کردن همین لبخند زیبا و نفس حق اوکافی بودتا انگیزه ام از این کارخیر چندین برابرشود.

تهیه آمبولانس یکی از دغدغه های بیماران


این خیر نیک اندیش می گوید: یکی از نیازهای این موسسه امبولانس است چراکه جابه جایی بیماران بد حال بدون آن تقریبا غیر ممکن است . او می گوید هزینه تهیه آمبولانس بسیار سنگین است . در حال حاضر یکی از خیرین قول مساعد جهت خرید را به بنیاد داده است اما هنوز این مشکل مرتفع نشده است .

او ادامه می دهد: برای هر فردی که پیرامون اهداف بنیاد خیریه توضیح داده می شود خود به خود جذب این کار خیر می شود و در وهله اول وقتی جرقه کار را برای فرد می زنیم، عاشقانه به انجام و ادامه این کار علاقمند می شود .
یکی از دغدغه های قیصری ساخت درمانگاهی خیریه با امکانات عالی در شهرش است او در این راستا زمینی را از اداره اوقاف دریافت کرد و در حال انجام مقدمات ساختش است .
قیصری در کوچه پس کوچه های شهرش جستجو می کند تا مبادا نیازمندی سرگشنه بر بالین بگذارد. بیماری ناتوان باشد از تامین مخارج درمان و یا حتی پدری شرمنده ی جهیزیه دخترش . اوبا بازوان غیرتش و دوستان خیری که در این راستا یاریش می دهند توانسته از دستهای زیادی دستگیری کند. عطر مهربانیش قلبهای شکسته ی بسیاری را معطر کرده است .او ضمن کمک رسانی و تهیه تجهیزات پزشکی برای بیماران خاص با کمک خیرین سبد کالایی تهیه می کند و با شناسایی نیازمندان آن را در اختیار شان قرار می دهد.

دل مردم این دیار قرص است به غیرت و جوانمردی مردانی چون قیصری ...جراکه زمانی که مستاصل و ناامید می شوند از جفای زمانه می دانند که خداوند وسیله ای قرار داده تا همچون فرشته نجات در زمان سختی ها حلال مشکلاتشان باشد.

خبرنگار : نزاکت اللهیاری

700

کد خبر: 878302

وب گردی

وب گردی