افشاگر عرب:البشیر مجبور به خروج از ائتلاف عربی خواهد شد

افشاگر معروف توییتری عرب از اقدامات احتمالی رئیس جمهور سودان در راستای خروج از ائتلاف عربی می گوید.

به گزارش ایسکانیوز به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، مجتهد، افشاگر مشهور عربستانی در صفحه توئیتر خود نوشت: ممکن است عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان به دلایل مختلفی مجبور شود نیروهای شرکت کننده کشورش در ائتلاف عربی در یمن را خارج کند که از جمله آن کشته شدن بیش از ۱۰۰۰ سودانی از مجموع ۷۰۰۰ نیروی شرکت کننده در ائتلاف، عدم دریافت یک ریال از میلیاردهای وعده داده شده از سوی عربستان، حمایت بن سلمان از مصر در درگیری حلایب و فشار وی بر سودان برای قطع روابط با قطر به روشی "غیر مودبانه" است.

وی افزود: مردم سودان تا کشته شدن ۱۰۰ سپس ۲۰۰ و ۵۰۰ سرباز راضی بودند چرا که مساله به حمایت از مسجد الحرام و مسجد النبی و نه دولت عربستان مربوط می‌شد اما زمانی که این رقم به ۱۰۰۰ تن رسید سوالاتی در مورد فایده این جنگ در میان مردم سودان سپس پارلمان و هم اکنون در داخل موسسه نظامی این کشور به وجود آمد و هم اکنون جنجال‌ها به سرعت در حال افزایش بوده و عرصه را بر البشیر تنگ کرده است.

مجتهد در توئیت دیگری نوشت: توهین واقعی به البشیر زمانی بود که وی درخواست مبالغ وعده داده شده از سوی بن سلمان را مطرح کرد که با واکنش وی و اعمال شرطی جدید روبرو شد که آن قطع روابط با قطر بود.

وی گفت: محمد بن سلمان فشارهای مداومی را علیه البشیر برای قطع روابطش با قطر به روشی غیرمودبانه اعمال می‌کند.

در همین راستا، روزنامه سودانی الجریده فاش کرد که وزیر دفاع این کشور بعد از حضور نیروهای سودانی در ائتلاف عربی تحت بازجویی قرار گرفته اما از هر گونه پاسخ به سوالات خودداری ورزیده است.

افشاگر توئیتری عربستان در توئیتی دیگر گفت: قرار بود متعب تا زمانی نامعلوم در زندان بماند مگر اینکه یک میلیارد ریال پرداخت کند. اما تحولاتی رخ داد که بن سلمان را مجبور به خروج وی از زندان کرد.

مجتهد توضیح داد که شاهزاده احمد بن عبدالعزیز در حصر کامل نیست اما تمامی حساب‌های وی در بانک‌ها در دست بن سلمان است و وی ممنوع الخروج بوده و تحت کنترل شدید است و هر کس که با وی تماس برقرار کرده و یا مصاحبه کند چه از اعضای خانواده و یا غیره تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

کد خبر: 878309

وب گردی

وب گردی