توافق سران ژاپن و کره جنوبی برای افزایش فشارها بر علیه کره شمالی

سران دو کشور ژاپن و کره شمالی قصد افزایش فشارها علیه پیونگ یانگ را دارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه KBS، یون یونگ – چان، دبیر روابط عمومی دفتر ریاست جمهوری کره‌جنوبی گفت: مون جائه – این رئیس جمهوری کره‌جنوبی و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در جریان این تماس تلفنی درباره اقدامات هماهنگ در واکنش به پرتاب موشکی روز سه شنبه کره‌شمالی گفت‌وگو کردند.

در جریان این تماس تلفنی ۲۰ دقیقه‌ای هر دو رهبر گفتند که تهدیدات امنیتی از جانب کره‌شمالی را تحمل نخواهند کرد و با تشدید فشارها و تحریم‌ها بر دولت پیونگ یانگ موافقند.

هر دو رهبر نسبت به ادعای کره‌شمالی مبنی بر اینکه پرتاب این موشک بیانگر تکمیل توانایی‌های تسلیحات اتمی‌اش است، ابراز نگرانی کرده و گفتند: برای دستیابی به یک واکنش جدی و محکم علیه کره‌شمالی از سوی سازمان ملل تلاش خواهند کرد.

مون جائه این، این پرتاب موشکی کره‌شمالی را با توجه به زمانبندی‌اش که در آستانه برگزاری المپیک زمستانی پیونگ چانگ صورت گرفته نسبت به زمان‌های معمول جدی‌تر و خطرناک‌تر توصیف کرد.

وی تاکید کرد، یک میزبانی صلح آمیز از این رویداد ورزشی جهانی برای صلح در شبه جزیره کره و جهان بسیار حائز اهمیت است و از شینزو آبه دعوت کرد تا در این رویداد شرکت کند.

کد خبر: 878318

وب گردی

وب گردی