استاندار کرمان: بروکراسی‌های سخت اداری در کشور وجود دارد

استاندار کرمان با بیان اینکه در سال گذشته 720 حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان را مسدود کردیم اما نتوانستیم مجوز یک حلقه چاه که برای استفاده حوزه صنعتی را بگیریم گفت: بروکراسی‌های سخت اداری در کشور وجود دارد.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا رزم‌حسینی روز پنجشنبه در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اختصاص 2.5 برابری بودجه استان کرمان در سال جاری و تاکنون نسبت به بودجه استان در سال 95 اظهار داشت دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به جذب کامل اسناد خزانه‌ای که ابلاغ شده و حتی مازاد آن را از سایر استان‌های کشور همت داشته باشند تا پروژه‌های استان را به اتمام برسانیم و در این راستا نیازمند اهتمام ویژه دستگاه‌های اجرایی استان هستیم.

استاندار کرمان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای بودجه سال 97 گفت: انتظار ما از مجلس شورای اسلامی این است که فرایندی ایجاد شود تا صدور مجوزهای حوزه‌های صنعتی و کشاورزی به صورت آزمایشی به خود استان‌ها واگذار شود.

وی تصریح کرد: استان کرمان آمادگی این را دارد که این طرح به صورت پایلوت در این استان انجام شود.

رزم‌حسینی با بیان اینکه در سال گذشته 720 حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان کرمان را مسدود کردیم اما نتوانستیم مجوز یک حلقه چاه که برای استفاده حوزه صنعتی را بگیریم گفت: بروکراسی‌های سخت اداری در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هر روز فضای کسب و کار کشور بدتر می‌شود گفت: اصلاح فضای کسب و کار کشور تا زمان اصلاح قوانین اداری و رفع موانع تولید درست نخواهد شد.

استاندار کرمان از اختصاص 72 میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی به استان خبر داد و افزود: طرح‌های فنی اعتباری می‌توانند بدون هیچ سقفی به‌ویژه برای جنوب استان و مناطق محروم از آن استفاده کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که با جذب این اعتبارات بتوان بسیاری پروژه‌های نیمه‌تمام استان را به اتمام برسانیم گفت: انتظار داریم مردم به سمت این وام‌ها روی بیاورند تا بتوانند با ایجاد کارآفرینی آمار بیکاری را در سطح استان کاهش دهند.

901

کد خبر: 878319

وب گردی

وب گردی