امور پژوهشی باید در اولویت مراکز علمی باشد

مدیرکل پشتیبانی پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امور پژوهشی باید در اولویت مراکز علمی باشد و تنها خروجی دانشجو اهمیت نداشته باشد و اولویت انجام کارهای پژوهشی و فناورانه باشد .

به گزارش ایسکانیوز، جلال بختیاری در جشنواره برگزیدگان پژوهش و فناوری هرمزگان، اظهار کرد: رشد علمی کشور در گذشته 1.1 بوده است که اکنون افزایش‌یافته است، ولی کافی نیست و رتبه علمی کشور ما در منطقه اول است اما در دنیا رتبه 16 را داریم و توان ما بیشتر از این‌ها است که باید برای ارتقا این رتبه تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه بالغ بر 70 هزار نفر هیئت‌علمی در دانشگاه‌های مختلف کشور وجود دارند، افزود: در دولت تدبیر و امید برنامه‌ریزی‌های خوبی در زمینه پژوهش انجام‌شده است و روند رو به رشدی داشته‌ایم که اگر فعالیت‌های پژوهشی ستادی صورت گیرد می‌توان قدم‌های خوبی را در این زمینه برداشت.

بختیاری با بیان اینکه کل بودجه فناوری کشور کافی نیست و نگاه نسبت به پژوهش باید عوض شود، تصریح کرد: باید برای ستاد هفته پژوهش استانی اهمیت قائل شویم و فعالیت‌های علمی پژوهشی را محک بزنیم و از طرح‌های پژوهشی حمایت کنیم.

وی در پایان گفت: امور پژوهشی باید در اولویت مراکز علمی باشد و تنها خروجی دانشجو اهمیت نداشته باشد و اولویت انجام کارهای پژوهشی و فناورانه باشد.

منبع: ایسنا

کد خبر: 878334

وب گردی

وب گردی