وزیر علوم: حمایت دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش یافته است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دولت حمایت خود را از شرکت‌های دانش بنیان افزایش داده است و چون مسیر تبدیل دانش به ثروت از طریق این شرکت‌ها بهتر به نتیجه می‌رسد دولت از آن‌ها بیش از پیش حمایت خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر منصور غلامی دیروز در جمع خبرنگاران در اصفهان، اظهار کرد: در کشور پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد جایگاه خود را پیدا کرده‌اند و در حال توسعه هستند.

وی ادامه داد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان پیشرفت‌های زیادی داشته و امیدوارم جزء مراکز نمونه باقی بماند. دولت نیز حمایت خود را از شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش داده است، حمایت‌هایی هم از طریق ضوابط و مقررات شرکت‌های دانش بنیان آغاز شده است که هم حمایت قانونی و هم مالی دارند.

غلامی افزود: با همکاری پارک‌ها این حمایت‌ها به شرکت‌های جدید منتقل خواهد شد. تلاش دولت این است که با توجه به اینکه مسیر تبدیل دانش به ثروت از طریق این شرکت‌ها بهتر به نتیجه می‌رسد، حمایت‌های خود را افزایش دهد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این سوال که آیا قرار است نمونه خارجی محصولاتی که در کشور تولید می‌شود کمتر وارد کشور شود، گفت: فعلا خیر، البته چند شرکت دانش‌بنیان مسایلی در مورد هماهنگی با سایر وزارت‌خانه‌ها مطرح کرده‌اند که حتما پیگیری خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر: 878339

وب گردی

وب گردی